logo F1zpravy.czF1online.sk

Hülkenberga na konci předjeli tři jezdci, zaskočila ho zelená vlajka po nehodě

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala16. 9. 2024

Nico Hülkenberg si za svou nedělní jízdu zasloužil získat alespoň nějaké body, ale v posledních kolech se všechny rozkutálely. Závěr závodu byl v jeho podání opravdu záhadný; jak se vlastně během pár desítek vteřin propadl o tři příčky?

Režie přímého přenosu se na konci věnovala nehodě Sergia Péreze a Carlose Sainze, a tak tragický závěr Velké ceny v podání Nica Hülkenberga unikl pozornosti veřejnosti. Návrat k záběrům z monopostu Haasu však odhalil, co se vlastně stalo.

Ještě ve 49. kole závodu byl Nico Hülkenberg desátý před Francom Colapintem. Jelikož se na čele schylovalo k nehodě, byl na nejlepší cestě obsadit osmou příčku. Krátce před tímto incidentem však v patnácté zatáčce ťukl do bariéry a pokračoval opatrně s podezřením na defekt. Tým na datech nic neviděl, ale Colapintovi se na protější rovince podařilo dostat před něj.

V následujícím kole už Hulk přejížděl přes místo činu, kde byly vyvěšeny žluté vlajky. Na trati bylo množství úlomků, po kterých opatrně projel. Lewis Hamilton a Oliver Bearman vzápětí využili příležitosti a německého jezdce předjeli; za nehodou totiž svítila zelená vlajka.

„Všechno se ve skutečnosti vyvíjelo dost dobře,“ řekl Nico Hülkenberg v rámci svého hodnocení neděle. „Popravdě, bylo to lepší, než se čekalo. V závodě se mi podařilo najít rytmus a rychlost, s čím jsem spokojený a jsem na to pyšný.“

„Bohužel, v posledních dvou kolech jsme měli nějaké problémy, pak přišla ta nehoda… Zaskočilo mě to, protože podle mě měl být okamžitě povolán safety car nebo dokonce vyvěšena červená vlajka. Na rovince byla hotová spoušť. Pak se však objevila zelená vlajka a já jsem přišel o pozice,“ povzdechl si pilot Haasu.

Krátce po Hamiltonově a Bearmanově manévru už na světelných panelech svítilo VSC. Hülkenbergovo jedenácté místo bylo zpečetěno, pokud by někdo nedostal trest. Jeho soupeři však pravidla nijak neporušili; předjížděli až za zelenou vlajkou.

Hülkenbergovi se nezdálo, proč ředitelství závodu neutralizovalo závod virtuálním bezpečnostním vozidlem. „Byla to obrovská nehoda, bylo to jako ve válečné zóně. Trosky byly všude. Visely dvojité žluté vlajky a pak najednou zelená, co mě překvapilo.“

Nakonec vysvětlil i své zpomalení – plyn ubral výrazněji než Colapinto před ním, což dalo šanci Hamiltonovi s Bearmanem. „Trefil jsem něco velkého. Neviděl jsem, protože jsem měl před sebou jiné auto. Nebyl jsem si docela jistý tím, co se mi stalo s předním křídlem. Byla to však pořádná rána. Ta poslední dvě kola byla šílená,“ doplnil.

Související zprávy

Diskuze