logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerca prý Piastri nepřekvapil: Myslel jsem si, že ho dokážu předjet

Charles Leclerc
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 9. 2024

Charles Leclerc zažil v Baku po nádherném vítězství v Monze nepříjemnou facku. Monacký závodník měl dobrou příležitost k dalšímu triumfu, ale do cesty se mu postavil Oscar Piastri s mocným McLarenem. Australan předjel pilota Ferrari a poté se třicet kol bezchybně bránil. Leclerc si podle vlastních slov myslel, že to soupeři dokáže vrátit, ale to se nepodařilo.

Charles útočil na Piastriho hned několikrát v první zatáčce. Jeho Ferrari však nemělo dostatečnou rychlost na rovinkách. McLaren s menším zadním křídlem (a podle kamerových záběrů i flexibilnějším) měl na rovinkách převahu, což Oscarovi pomohlo, aby se dlouho a úspěšně bránil.

Leclercovi nakonec odešly pneumatiky a může mluvit o štěstí, že nepřišel i o druhé místo. „Když mě Oscar předjel, neměl jsem velké obavy. Chtěl jsem zůstat v DRS za ním, udržet pneumatiky v ideálním okně a předjet ho později. Bohužel, tuto příležitost jsem nedostal, protože jsme byli prostě příliš pomalí na rovinkách. Byla to malá chyba úsudku z mé strany, ale měla velké důsledky,“ řekl po závodě Leclerc.

„Bolí to, ale na druhou stranu, máme za sebou dobrých pár závodů. Byl to skvělý víkend a jako tým jsme v dobré pozici a dobré náladě. Musíme nadále tlačit tímto směrem,“ dodal s nadějí monacký závodník.

I tato slova svědčí o tom, že Ferrari cítilo v Baku velkou sebedůvěru a zřejmě na to v konečném důsledku tvrdě doplatilo. Přestože Leclerca předjel papírově nejsilnější monopost na roštu, pilot Ferrari byl přesvědčen, že mu to dokáže vrátit. „Nedokázali jsme na těchto pneumatikách najít takovou přilnavost jako McLaren,“ pokračoval Charles.

„Jak jsem řekl, když mě Oscar předjel, zůstal jsem docela klidný. Soustředil jsem se na práci s pneumatikami. Po deseti nebo patnácti kolech jsem si říkal, že mi všechno hraje do karet a ke konci budeme v lepší pozici. Ve špinavém vzduchu mi však pneumatiky po nějakých dvaceti nebo dvaceti pěti kolech úplně odešly. Kromě toho byl McLaren příliš rychlý na rovinkách, takže jsem se nemohl o nic pokusit,“ povzdechl si Leclerc.

Zdálo se, že Piastri svým manévrem z velké dálky zaskočil pilota Ferrari. Ten však trvá na tom, že ho soupeř nepřekvapil. Překvapila ho však rychlost McLarenu na rovinkách, která mu znemožnila protiútok.

„Neřekl bych, že mě překvapil, protože nebyl skrytý za mnou. Trochu se vystrčil na levou stranu, takže jsem ho viděl ve zpětných zrcátkách a věděl jsem, že to může zkusit,“ řekl Leclerc.

„Jak jsem však řekl, nepotřeboval jsem být moc agresivní. Měl jsem studené pneumatiky a jen s problémy jsem je dostával do ideálního okna. Řekl jsem si, že nevadí, když mě předjede, protože nás čekal ještě dlouhý závod a DRS mi pomůže. Když se moje pneumatiky zahřejí, můžu ho opět předjet. Nebyl to však správný úsudek z mé strany,“ vysvětlil monacký závodník.

On a jeho tým nyní mají před sebou závod v Singapuru, kde se jim dlouhodobě daří – podobně jako na každém městském okruhu. Právě na této trati se loni povedlo zabránit historické stoprocentní úspěšnosti Red Bullu, když si to o vítězství rozdali Ferrari, McLareny a Mercedesy. Nakonec z toho vyšel vítězně Carlos Sainz a Ferrari je zřejmě největším favoritem na tomto okruhu i letos.

„Monza, Baku a Singapur vyhovují charakteristikám našeho monopostu. Musíme si tedy počkat minimálně do Austinu. To je trochu normálnější okruh, kde zjistíme, jestli jsme skutečně udělali očekávané pokroky,“ řekl třetí muž celkového hodnocení.

„V Singapuru potřebujeme maximalizovat naše bodové zisky a využít příležitost k vítězství, pokud se nám nějaká naskytne. Mám pocit, že dnes jsme té příležitosti nevyužili,“ dodal Leclerc.

Související zprávy

Diskuze