logo F1zpravy.czF1online.sk

Vylepšení přidala Leclercovi na sebedůvěře: Už nemusíme volit tak extrémní nastavení

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 21:11

Ztráta Charlese Leclerca během celého víkendu vypadala pořádně hrozivě. I když je Spa nejdelší okruh v kalendáři, rozestup šest nebo sedm desetin na nejlepší nechtějí vidět ani týmy středu pole. Scuderia se však postupně přibližovala a s nějakými kvalifikačními kouzly Charlese Leclerca v závěru to nakonec stačilo na třetí místo na startu.

Nebudeme si lhát, červený tým nemohl ani doufat, že by se mu podařilo ohrozit McLaren. Páteční sprintový rozstřel, sobotní sprint i sobotní kvalifikace ukázaly, že monopost MCL39 je ve vlastní lize. Pro Charlese dlouho vypadalo jako vzdálený sen i třetí místo.

Pozici nejbližšího pronásledovatele McLarenu celý víkend držel Max Verstappen, který papájové monoposty zdolal i ve sprintu. Max to však nedokázal poskládat v Q3 a Leclerc byl připraven využít jakékoli zaváhání. Třetí místo se ztrátou přes tři desetiny na první pohled nezní fantasticky, ale s ohledem na průběh víkendu je to opravdu maximum.

„Jsem velmi spokojen a kolo bylo extrémně dobré,“ pochvaloval si Leclerc po skončení kvalifikace, kterému se v této sezóně v sobotu příliš nedařilo, ale ve Spa to dokázal zlomit. „Od začátku sezóny jsem v tomto autě neměl správný pocit. Jak jsem již několikrát řekl, musel jsem volit extrémní nastavení.“

„Mám pocit, že s vylepšeními se posouváme správným směrem a pomáhají mi vytěžit o něco více z auta, aniž bych se při volbě nastavení musel ubírat takovými extrémními směry. To je pozitivní a za to jsem velmi rád,“ dodal Leclerc.

Ferrari však může v neděli doplatit na svá rozhodnutí. Charles měl, podobně jako George Russell, na autě tenčí zadní křídlo než Max Verstappen a piloti McLarenu. To pomáhá v soubojích na rovinkách a v kvalifikacích, ale při práci s pneumatikami, ve špinavém vzduchu a hlavně na vodě je to hotové peklo. Nad závodním tempem Scuderie tak stále visí poměrně velký otazník.

„Je jasné, že mokré podmínky byly vždy slabinou našeho vozu, zejména v sezóně jako je tato, když musíme nastavovat monopost extrémním způsobem. To naše slabé stránky ještě desetinásobně zhoršuje. Doufám, že když teď nemáme tak extrémní setup, v neděli na tom budeme v náročných podmínkách o něco lépe,“ dodal s nadějí monacký závodník.

Související zprávy

Diskuze