logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell o Leclercových problémech: Přece vám neřekne, že to bylo na hraně legálnosti

George Russell
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala3. 8. 2025

George Russell odchází na letní přestávku s úsměvem na tváři. Vděčí za to do značné míry problémům Charlese Leclerca, které zaujaly celý paddock. Svou analýzu nabídl i pilot Mercedesu. Myslí si, že Ferrari mělo opět problémy s deskou podlahy.

Během prvního stintu se zdálo, že Charles Leclerc by mohl vyhrát nedělní závod a udržet za sebou silný McLaren. V další části závodu však Monačan začal zpomalovat. George Russell s ním nakonec nemusel svádět velmi tvrdé souboje. Před Ferrari se dostal velmi hravě.

„Viděl jsem, jaký byl pomalý, takže jsem předpokládal, že něco není v pořádku,“ uvědomoval si George Russell už během závodu, že nebojuje proti rovnocennému soupeři. Zajímavá je však Britova úvaha o tom, co způsobilo Leclercovy problémy.

„Napadá mě jen jedna věc, že s autem jezdili příliš blízko u trati a v posledním stintu museli zvýšit tlak v pneumatikách. Využívali totiž takový motorový režim, který na konci rovinek snižoval výkon. Právě v tomto úseku se nejvíce opotřebovává deska podlahy,“ upozornil na problémy, které mělo Ferrari několikrát v první polovině sezóny a snažilo se je řešit „plachtěním“ na konci rovinek.

Navýšením tlaků v pneumatikách se kromě toho mírně zvedla i světlá výška monopostu, což na jedné straně ochránilo desku podlahy, ale na druhé straně zmenšilo množství generovaného přítlaku. Pneumatiky s vyšším tlakem navíc nabízejí méně gripu.

Na italské televizi Sky Sports spolukomentoval i bývalý závodník Ivan Capelli, kterému se také nezdálo, že by se pod Leclercovými problémy podepsaly jen údajné problémy s šasi, které Vasseur a Leclerc označili za kámen úrazu. „Šasi? OK, no budiž, ale při tom předjížděcím manévru na vnějšku to nebylo jen o problému s šasi. On neměl absolutně žádný grip. Všimněte si, že když se Charles pokusil přidat, celá zadní část se mu smýkla.“

Vysvětlení Ferrari zcela nebere ani George Russell. Mohlo se Ferrari těmito vyjádřeními pokusit odklonit pozornost od desky podlahy, aby ji FIA nekontrolovala? „Přece vám neřekne, že byli na hranici legálnosti. Toto je jediná věc, která nás napadá na základě časů na kolo, motorového režimu a podobných věcí. V každém případě já jsem s výsledkem velmi spokojený.“

Související zprávy

Diskuze