logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc hlásí, že na autě cítí změny: Tato ztráta je však obrovská

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 19:44

Charles Leclerc v pátek obsadil čtvrtou příčku, kterou při souboji McLarenu s Maxem Verstappenem můžeme považovat za jakýsi „zbytek světa“. V Monačanovi se proto míchaly pocity částečné spokojenosti, ale i jisté dávky zklamání.

Přesně podle předpokladů měl Charles Leclerc ze změn na zadním zavěšení lepší pocity než Lewis Hamilton. V Belgii je poprvé mohl vyzkoušet i v řádném kvalifikačním tempu se soutěžními pneumatikami a udělat si lepší názor na to, zda představují posun k lepšímu. Lewis Hamilton totiž hlásil, že na simulátoru si nevšiml žádný rozdíl.

„Cítil jsem ty změny,“ přikývl Charles Leclerc, ale jedním dechem dodal: „Dnes jsme však měli obrovskou ztrátu. Jsem si jistý, že jsme udělali krok vpřed, ale zdá se, že McLaren je z nějakého důvodu na této trati ještě rychlejší než obvykle.“

Ztráta 0,768 sekundy je skutečně propastná. „Z tohoto pohledu cítím jisté zklamání, ale myslím si, že jsme našli to, co jsme s těmito vylepšeními chtěli dosáhnout,“ nachází i jistá pozitiva.

Práce továrny tak přináší své ovoce, ačkoliv zatím jen na jedné straně garáže, a ačkoliv to ovoce není tak velké a šťavnaté, jaké by Scuderia po letech plných trápení potřebovala. Zdá se, že Maranello se opět jednou bude muset spoléhat na to, že v dalším roce to snad konečně vyjde.

„Mám smíšené pocity. Na jedné straně jsem šťastný, že z auta mám lepší pocity. Na druhé straně, i když jsem měl z auta celkem dobrý pocit, ztrácíme sedm desetin sekundy, což je obrovské množství času. Ano, je to dlouhý okruh, ale je to hodně času,“ zdůraznil Leclerc.

Nakonec dodal: „Určitě nás čeká hodně práce. V konečném důsledku potřebujeme tomuto autu přidat více přilnavosti. Nemyslím si, že bychom něco dělali vysloveně špatně, jen potřebujeme více gripu, který v této chvíli nemáme.“

Související zprávy

Diskuze