Leclerc očekával páté místo: Auto nijak neožilo a nebylo lepší, ale z nějakého důvodu…

Charles Leclerc je s 27 pole position jedenáctý v historických tabulkách a má pověst kvalifikačního specialisty. V barvách červeného týmu jich má víc jen Michael Schumacher, ale přesto všechny naprosto šokovalo, když vybojoval v Maďarsku svou první pole position v sezóně. Paradoxně to však ze všech lidí nejvíce překvapilo samotného Charlese.
Monacký závodník nikdy nebyl na Hungaroringu zvláště úspěšný. I když technické městské okruhy mu vyhovují, technický okruh nedaleko Budapešti nikdy nebyl jeho nejúspěšnějším lovným revírem. Sám před novináři přiznal, že ač se mu trať líbí, příliš mu nesedí.
Byl to spíše Lewis Hamilton, kterému se na Hungaroringu v minulosti dařilo. Leclerc se však ve třetí části kvalifikace skvěle přizpůsobil změněným podmínkám. Podle jeho slov červený monopost nezačal znenadání fungovat, ale najednou se objevil v čele výsledkové listiny.
„Jsem stejně překvapen jako vy, ne-li ještě více. Na této trati jsem nikdy nebyl příliš úspěšný, ale letos jsem měl od prvního tréninku dobrý pocit, že tentokrát je něco jinak,“ řekl po sobotě spokojeně Leclerc pro televizi Sky.
„Ve volných trénincích jsem trochu změnil nastavení a pokaždé to fungovalo, takže jsem měl docela velkou naději, ale pak v Q1 a Q2 jsem měl pocit, že všechno je nesprávné. Po celou dobu do Q3 se podmínky zhoršovaly a na trati jsem měl mnohem horší pocit,“ pokračoval monacký závodník.
„Jen jsem si řekl, že se z toho pokusím vytěžit maximum. Je to moje nejpřekvapivější pole position, protože po Q1 a Q2 jsem očekával páté místo, kdybych udělal všechno perfektně,“ dodal spokojeně Leclerc.
S Ferrari to v sobotu nevypadalo vůbec dobře. Zdálo se, že po povedených trénincích autu nesedlo zamračené počasí, nižší teploty a silnější vítr. Lewis Hamilton vypadl už v Q2 a ani Charles nebyl v první a druhé části kvalifikace ohromující, o čemž svědčí i skutečnost, že musel využít všechny čerstvé sady pneumatik a v Q3 měl jen jednu, ale dokázal z ní vytěžit každé procento výkonnosti.
„Auto určitě neožilo. Pokud se změní vítr, tak s těmito monoposty se změní pro všechny a v relativním srovnání s ostatními možná můžete získat, ale i já jsem určitě měl mnohem horší pocit. V každém případě, bylo to dobré kolo,“ řekl Leclerc.
„Pro všechny to byla velmi náročná kvalifikace. Měli jsme těžké Q1 a Q2 a v Q3 jsem měl ještě horší pocit, ale navzdory všemu jsme dokázali odvést velmi dobrou práci,“ uzavřel spokojeně monacký závodník.