logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc se prý ve vysílačce mýlil: Měli jsme jiný problém, než jsem si myslel

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 8. 2025

Charles Leclerc má za sebou jeden z nejfrustrujících dní v kokpitu Ferrari, a to už je co říct. Monacký závodník to během závodu nevydržel, zapnul vysílačku a zavalil tým stížnostmi na to, jak ho neposlouchá. Zdálo se, že ho Ferrari připravilo o další vítězství, ale nebylo zřejmé, co měl na mysli. Až po závodě vysvětlil, že jeho monopost měl problém, o kterém nevěděl.

Charlesovo vysvětlení v podstatě přineslo více otázek než odpovědí. Na určité problémy poukazoval už v prvním stintu, když se ptal inženýra na nějaké „cuts“, což může být odkaz na vynechávání motoru. O tomto problému jsme však v dalším průběhu neslyšeli.

Později zase řekl: „Začínám cítit to, o čem jsme mluvili před závodem. Musíme o těch věcech mluvit dříve, než je začneme dělat.“ Vypadalo to jako diskuse manželského páru, který uvažuje, jak okořenit svůj sexuální život. Působilo to však jako diskuse o strategii nebo řízení pneumatik, ale ani k těmto vyjádřením jsme nedostali další vysvětlení.

Leclerc ve 40. kole zamířil do boxů a od té chvíle už jeho Ferrari nemělo tempo jako v první polovině závodu, což vedlo k jednomu z největších výbuchů ve vysílačce, jaký si od Charlese pamatujeme. „Tohle je neuvěřitelně frustrující. Přišli jsme o veškerou konkurenceschopnost. Musíte mě poslouchat, našel bych odlišný způsob, jak zvládnout ty problémy. Nyní je auto neovladatelné. Bude to zázrak, když skončíme na pódiu,“ řekl Leclerc.

Očividně však nešlo o strategickou věc. Ferrari nemohlo takhle zpomalit jen kvůli pneumatikám. Vypadalo to, že auto mělo technický problém, o kterém Ferrari vědělo už před závodem, ale nemohlo s ním nic dělat. Inu, Charles po závodě přinesl novou verzi, podle které monopost nezpomalil kvůli problému, o kterém se diskutovalo před závodem, ale kvůli něčemu zcela jinému.

„Asi jsem mluvil příliš rychle a příliš brzy. Teď, když jsem vystoupil z auta, mám více detailů o tom, co se dělo s autem. Myslel jsem si, že to bylo něco jiného, o čem jsme diskutovali před závodem. Ukázalo se však, že to byl problém se šasi,“ řekl po závodě Leclerc pro televizi Sky.

„Takový jsme měli problém a momentálně ho zkoumáme, aby se to už nestalo. Přesto mě to nijak neutěšilo, protože jsem bojoval o vítězství a přišly problémy, které jsem nikdy předtím nezažil. Dnes však přišly a musíme je prozkoumat, aby se to už neopakovalo, protože auto bylo neovladatelné,“ vysvětlil Leclerc.

Víme, že Ferrari mělo v úvodní fázi sezóny problémy s opotřebováním prkna pod podlahou. Z tohoto důvodu však museli piloti jezdit pomalu a opatrně v první polovině závodu, zatímco nyní se to stalo ve druhé. Charles však zdůraznil, že maďarský problém byl něco jiného. „Ne, ne, tohle byla jednorázová záležitost. Musíme se na to podívat, ale nemyslím si, že se to ještě někdy stane,“ ujistil monacký závodník.

Ten Ferrari už v první polovině závodu upozorňoval na „věc, o které jsme mluvili před závodem“, ale v té době ještě měl dobré tempo. Absolutně vybuchl až po druhé zastávce v boxech, po které se začal propadat jako kámen. „Tuším, že k tomu došlo kolem 40. kola. Když jsem se začal trápit, tak jsem si začal i stěžovat. Tehdy se objevil ten problém. Bohužel se to postupně zhoršovalo,“ vysvětlil Charles.

„Je velmi frustrující, když máte vše pod kontrolou a auto má tempo na vítězství, ale skončíte ztraceni daleko vzadu. Ztratili jsme i pódium, takže je to velké zklamání,“ dodal Leclerc.

Související zprávy

Diskuze