logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerca zaujala Piastriho rychlost na rovinkách, zadní křídlo McLarenu je prý „kontroverzní“

Charles Leclerc
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 17:56

O vítězství v Ázerbájdžánu se utkali Oscar Piastri a Charles Leclerc. Za kratší konec tahal pilot Ferrari, který se prakticky celý druhý stint snažil s pomocí DRS dostat zpátky na první příčku, ale bez úspěchu. McLaren byl na rovinkách příliš silný, konstatuje Leclerc.

Zlomový moment závodu nastal ve 20. kole, kdy se Oscarovi Piastrimu povedl odvážný manévr na Charlese Leclerca. Monačan přiznal, že se ani příliš tvrdě nebránil, a to ze dvou důvodů. V první řadě teprve zahříval pneumatiky a nechtěl si je zničit tím, že by na ně zatlačil příliš brzy, a za druhé nečekal, že předjet McLaren na rovince bude prakticky nemožné.

„Byl to dobrý manévr,“ pochválil svého soupeře Charles Leclerc. „Nicméně, viděl jsem ho jít na vnitřek. Věděl jsem, že je tam. Věděl jsem i to, že pro něj je to šance dostat se přede mě, ale nedělalo mi to velké starosti.“

„Věděl jsem, že by se mohl dostat do vedení, ale věděl jsem i to, že jsem teprve začal zahřívat své gumy. Nechtěl jsem na ně tlačit, tak jsem se nechtěl začít až hloupě bránit,“ vysvětlil svůj klidný přístup, který však nepřinesl ovoce. „Mýlil jsem se, protože měl velmi dobrou rychlost na rovinkách a já už jsem se nedostal k příležitosti ho předjet.“

Leclerc měl více než 20 kol na to, aby zjistil, co by na Piastriho mohlo platit, a připravil si dokonalý útok. Ani jeden mu však nevyšel. „Nemyslím si, že bych to při svých útocích mohl udělat nějak lépe. Mohl jsem to udělat lépe při obraně, ale tehdy jsem netušil, jak bude následně rychlý na rovinkách.“

Oscar Piastri v té době jezdil bez DRS, přesto se dokázal ubránit před rychlým Ferrari. Určitě mu pomohlo i mini-DRS, o kterém se tak intenzivně mluví už od neděle. I pár km/h na rovinkách, které díky tomu získal, mohlo být rozhodujících. Týmy se proto se žádostí o prozkoumání křídla obrátily na FIA, která chce situaci monitorovat již během VC Singapuru.

Ve Ferrari už na toto téma proběhla interní porada. „Ano, určitě jsme o tom debatovali,“ přikývl Leclerc. „Myslím si, že Fred půjde u tohoto tématu o něco více do podrobností, ale podle toho, co mi bylo řečeno, je to přinejmenším kontroverzní. To je všechno, co k tomu řeknu, a nechám Freda, ať se k tomu vyjádří blíže.“

Páteční tisková konference šéfů týmů tak bude velmi zajímavá. Frédéric Vasseur je na ni pozván a bude na ní mluvit i o zadním křídle McLarenu. Údajně má mít k věci velmi vyhraněný postoj.

Související zprávy

Diskuze