Hamilton neodpověděl na Wolffovu vysílačku: Věděli jsme, že to bude bídný závod
Mercedes měl uprostřed léta fantastickou formu. Tým se štěstím vyhrál v Rakousku, ale v Británii a Belgii zvítězil naprosto zaslouženě a bez pomoci vnějších okolností. Po návratu z dovolených však výkonnost týmu opět poklesla, a to i přesto, že Red Bull se nadále propadal. Ani v Baku Mercedes nebojoval o vítězství a Lewis Hamilton zažil jeden z nejhorších víkendů v sezóně.
I když George Russell obsadil pěkné třetí místo, ani Toto Wolff si nenamlouval, že jeho tým si tento výsledek moc zasloužil. Mercedes se během celého víkendu v podstatě ani nedostal do boje o pódium (i když ho nakonec získal), natož o vítězství. Inženýry v Brackley tak zřejmě čeká další dlouhý briefing.
„Zdědit pódium a skončit třetí je lepší výsledek, než jsme očekávali. Nebudeme si však nalhávat, že z pohledu čistého tempa nám dnes patřilo páté místo,“ řekl otevřeně šéf Mercedesu Toto Wolff.
„Závod si zanalyzujeme a také víkend jako celek. Druhá polovina neděle a náš stint na tvrdých pneumatikách však vypadaly slibně. George dokázal udržet teploty pod kontrolou a i když jezdil osamoceně, v závěru měl skvělé tempo,“ dodal Wolff.
Už mnohem méně pozitivní byl pohled do garáže Lewise Hamiltona. Ten po závodě řekl, že za svých téměř dvacet let ve Formuli 1 nezažil auto s horším vyvážením než jeho W15 v Baku. Sedminásobný mistr světa se trápí s přípravou pneumatik. V kvalifikaci je nedokázal zahřát a v závodě se mu naopak značně přehřívaly. Výsledek byl pořádně nelichotivý a až do nehody Sergia Péreze s Carlosem Sainzem to nevypadalo na žádné body.
Wolff se po závodě tradičně ozval svému pilotovi ve vysílačce. „Lewis, super, že jsi to dotáhl do cíle. Byl to hororový závod. Dokážu to pochopit, všichni to dokážeme pochopit. Alespoň máme za sebou trest za výměnu motoru. Pojďme dál, dívejme se dopředu,“ zněla povzbuzující slova šéfa Mercedesu.
Ta však zůstala bez odpovědi a Lewisovi po závodě obecně nebylo do řeči. Raději ocenil dobrou práci mladíků a o svém Mercedesu příliš nemluvil. Skutečně jediným pozitivem je, jak řekl i Wolff, že má nový motor a do konce sezóny se nemusí obávat penalizace.
„Dlouho jsme o tom diskutovali,“ konstatoval Rakušan při otázce na výměnu motoru a start z boxů. „Mohli jsme spolknout hořkou pilulku na této trati, protože po startu ze sedmého místa jsme netušili, jak to bude probíhat. Druhou možností bylo vyměnit motor v Austinu. Mysleli jsme si však, že v Texasu budeme mít dobrou příležitost. Ať už to bylo správné rozhodnutí, nebo ne, to nevím,“ řekl Wolff.
Při pohledu na deváté místo (i to se štěstím) a formu Mercedesu na této trati si rozhodně myslíme, že tým se rozhodl správně. Důležitější však je odpovědět na otázku, proč měl tento mocný tým v posledních týdnech tak příšernou formu. „Věděli jsme, že nás čeká bídný závod, protože v Baku se strašně těžko předjíždí. Přesně to se také potvrdilo,“ prohlásil Wolff, s jehož slovy by ne každý souhlasil.
„Když se vám podaří přiblížit, okamžitě se vám přehřívají pneumatiky a začnete se propadat. Přesně to se Lewisovi také stalo,“ konstatoval Rakušan.