logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari je v současnosti náš nejbližší soupeř, míní Norris

Lando Norris s DRS a Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 9. 2024

Tým McLaren se poprvé od roku 2014 dostal do čela Poháru konstruktérů. Tato tradiční stáj má za sebou dlouhou cestu, ale nyní je, zdá se, konečně připravena útočit na nejvyšší mety. Podle Landa Norrise však dnes už není největším konkurentem jeho týmu Red Bull, ale Ferrari.

Stáj z Milton Keynes byla po více než dvou letech sesazena z čela. Red Bull zahájil tuto sezónu tím nejlepším možným způsobem a panovaly obavy, že nás čeká další dominantní představení jednoho týmu. Ve druhé třetině sezóny však suverén posledních let ztratil půdu pod nohama a dnes nejenže klesl na celkové druhé místo, ale hrozí mu bezprostřední pád na třetí.

Po návratu z dovolených se totiž výrazně zlepšila forma Ferrari, které se také mohutně dotahuje na Red Bull a momentálně ztrácí na celkově druhý tým 31 bodů. Hrozbu tohoto týmu si uvědomuje také pilot McLarenu Lando Norris.

„Před těmito třemi závody – Monzou, Baku a Singapurem – jsme věděli, že Ferrari bude naším hlavním konkurentem,“ řekl britský závodník v Ázerbájdžánu. „V posledním období byli naším nejsilnějším soupeřem. Carlos a Charles podávali velmi dobré výkony a dostávali nás pod tlak. Hlavně Charlesovy pole position a jeho vítězství v Monze je pořádně nakoplo.“

„Podávají velmi dobré výkony a zdá se, že v současnosti jsou naším nejbližším soupeřem. Z pohledu boje v Poháru konstruktérů nám asi dělá větší starosti Ferrari než Red Bull,“ dodal Norris.

I tak však vypadá pozice McLarenu téměř neohroženě. Tento tým má objektivně nejrychlejší auto a v současnosti i poměrně komfortní bodový náskok na Ferrari. Na druhou stranu, Scuderia by měla být silná i v Singapuru, což je další městský okruh, a Carlos Sainz tam přijede obhajovat loňské vítězství. Rychlost Ferrari v Austinu bude důležitým ukazatelem skutečné formy italského týmu.

„Víme, že Ferrari bude následující víkend silné,“ prohlásil Norris. „Oscar a já jsme však tady v Baku ukázali, že naše auto funguje všude. Jsme dobří v rychlých i středně rychlých zatáčkách, ale asi se trochu víc trápíme v pomalých. Očividně jsme však měli v Baku nejrychlejší auto, což je příjemné překvapení a dobrá vzpruha.“

Související zprávy

Diskuze