logo F1zpravy.czF1online.sk

Colapinto poznává i pneumatiky: Najednou se probraly a dokázal jsem uniknout Lewisovi

Franco Colapinto
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 00:20

Franco Colapinto ohromil formulovou veřejnost. Ačkoli ho málokdo čekal v kokpitu Williamsu, poměrně neznámý argentinský mladík se pořádně chopil příležitosti a dnes se o něm mluví na každém kroku. Už při svém druhém závodě získal čtyři body, ačkoli, jak sám přiznal, někdy sám docela neví, co může očekávat.

Franco si v Baku změřil síly s Lewisem Hamiltonem a na dálku trochu i s Fernandem Alonsem. Ještě před měsícem mohl něco takového zažít jen za ovladačem herní konzole, ale dnes je to realita. Argentinský mladík si svou příležitost dokonale užívá a daří se mu nad očekávání.

„Projevili mi velmi velkou důvěru, když mě posadili do sedačky,“ poděkoval Colapinto v Baku před mikrofony médií. „Byla to velmi nejistá sázka a mnoho lidí tomu nerozumělo. Doufám však, že jim předvedu, co dokážu a že si zasloužím místo ve Formuli 1.“

„James (Vowles, pozn. red.) mi dal příležitost, abych se mohl ukázat. Hodně pracuji a snažím se rychle učit. Stále mám ve Formuli 1 najetých jen velmi málo kilometrů. Jsou to v podstatě jen dva víkendy, jeden volný trénink a pár kol na testech v Abú Zabí minulý rok. Myslím si, že s takovými skromnými zkušenostmi jsou body ve druhém závodě pozitivní výsledek,“ řekl spokojeně Colapinto.

Ten má po své nečekané premiéře plné ruce práce. Formule 1 se v podstatě v ničem nepodobá ostatním sériím. Překvapení a novinek je víc než dost. Franco však ukazuje, že se dokáže rychle učit, ačkoli někdy sám docela neví, co dělá. Největší záhadou jsou samozřejmě pneumatiky Pirelli a argentinský mladík přiznal, že naprosto nechápal, co „černé zlato“ na jeho autě dělá.

„Když mě doběhl Lewis, musel jsem ho udržet za sebou a pomoci Alexovi. Kdyby se dotáhl i na něj, ztratili bychom nějaké body. Začal jsem opět tlačit na pneumatiky a ty se najednou probraly. Tehdy jsem se Lewisovi začal vzdalovat a měl jsem opravdu dobré tempo, přestože gumy byly pořádně staré,“ popisuje Colapinto svůj druhý stint na tvrdých pneumatikách.

„Tehdy jsem si trochu uvědomil, jak na tom jsem a že dokážu udržet Lewise za sebou. Byl jsem na sebe hrdý. Řekl, že jsem jezdil velmi dobře. Dokázal jsem ho udržet za sebou, což bylo velmi hezké,“ řekl spokojeně argentinský mladík.

Williams v Baku, z pochopitelných důvodů, rozdělil strategie svých pilotů. Alexovi Albonovi připadl náročnější úkol a odstartoval na tvrdých pneumatikách. Colapinto zamířil do boxů mezi prvními a zdálo se, že jako každého nezkušeného nováčka, i jeho nachytají nevyzpytatelné pneumatiky Pirelli. Opak byl však pravdou.

„Prostřední část závodu byla velmi těžká a opravdu jsme se trápili s pneumatikami,“ přiznal Colapinto. „V prvním stintu se mi povedlo manažovat mediumky. Bylo velmi horko a gumy trpěly, ale odvedli jsme skvělou práci.“

„Následovala dobrá zastávka v boxech, ale pneumatiky se ocitly zcela mimo ideální okno. Moc jsem se staral o zadní gumy a nebyl jsem si jistý, jak moc je musím manažovat a jak moc můžu tlačit. Dostal jsem se blízko za Alonsa, ale nevěděl jsem, jak dlouho gumy vydrží. Do konce zbývalo nějakých 25 nebo 27 kol a říkal jsem si, že by bylo šílenství, kdybych teď útočil,“ přiznal argentinský mladík.

„Nadále jsem manažoval pneumatiky podle pokynů týmu. Když mě předjel Hülkenberg, začali jsme na to tlačit. Tehdy se moje přední pneumatiky najednou probraly. I když se přední guma vydrolila už po pár kolech a neměl jsem žádnou přilnavost, najednou se opět zapnula a měl jsem hodně gripu. Proto jsem měl tak dobrý závěr závodu,“ vysvětlil Colapinto svou první důležitou zkušenost se záhadou jménem Pirelli.

Související zprávy

Diskuze