První trénink patřil Verstappenovi, viděli jsme však tři červené vlajky
Úvodní hodinovka tréninkových jízd v Ázerbájdžánu nebyla vůbec jednoduchá. Městský okruh v Baku byl velmi zaprášený, což jezdcům značně zkomplikovalo přípravu. Viděli jsme mnoho výjezdů mimo trať a dvě větší nehody. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen.
Během víkendu se podmínky budou zlepšovat. Výhodu bude mít ten, kdo bude mít v kvalifikaci dostatek sebevědomí a své kolo zajede co nejpozději. Na městském okruhu se však sebevědomí buduje postupně, s čímž měli mnozí jezdci problémy. Většina se alespoň jednou ocitla ve výběhové zóně, někteří dokonce museli hledat zpátečku.
Kromě toho první trénink přerušily tři červené vlajky. O tu první se postarala titanová destička, která se ocitla na trati, a maršálové ji odklidili velmi rychle. S následujícími dvěma červenými vlajkami však měli mnohem více práce.
Po 26 minutách havaroval v patnácté zatáčce Charles Leclerc. Monačan ve vysílačce vysvětloval, že najel na špinavou část trati, ztratil přilnavost a skončil v bariéře. Monačanovi se nic vážného nestalo a bez problémů vystoupil z monopostu. Odstraňování následků nehody trvalo přibližně deset minut.
Neuběhlo však ani dalších deset minut a maršálové museli opět vytáhnout červené vlajky. Tentokrát k nehodě došlo ve čtvrté zatáčce, kde Franco Colapinto ztratil kontrolu nad zadní částí monopostu. Náraz byl dostatečně silný na to, aby bylo na trať automaticky vysláno lékařské vozidlo, ale argentinskému jezdci se nic nestalo.
Red Bull se předvedl v dobré formě a přivezl si vylepšenou podlahu. Max Verstappen zajel čas 1:45,546, kterým výrazně zaostal za nejlepším výkonem z loňského prvního tréninku, ale porazil zbytek startovního pole.
Druhé místo patří Lewisu Hamiltonovi se ztrátou tří desetin sekundy. Sergio Pérez skončil na pomyslném tréninkovém pódiu, což je na poměry Red Bullu i samotného Mexičana velmi dobrý výsledek. Zdá se, že by se mohly naplnit jeho předpovědi o tom, že Baku by mohlo monopostu RB20 vyhovovat.
McLareny obsadily čtvrté a šesté místo. V úvodu tréninku si Norris s Piastrim stěžovali na poskakování monopostu, se kterým prý tentokrát nebylo pracováno tak přímočaře jako jindy. Woking to pravděpodobně bude mít s nastavováním vozu o něco náročnější než obvykle.
Pátý skončil Carlos Sainz, zatímco jeho kolega Charles Leclerc obsadil devátou příčku, i přesto, že vůbec nenasadil měkké pneumatiky a v polovině tréninku havaroval.
V první desítce jsme viděli také Fernanda Alonsa, jehož kolega Lance Stroll si stěžoval, že jeho auto dnes „ani není autem“. Do desítky se dostali také George Russell a nakonec Daniel Ricciardo.
Velmi dobrý vstup do víkendu zaznamenal Oliver Bearman v Haasu. Vyhnul se bariérám a dokonce zajel lepší čas než jeho týmový kolega Nico Hülkenberg. Na druhé straně spokojen nebude Esteban Ocon, který kvůli problémům s pohonnou jednotkou, pravděpodobně s hydraulikou, odjel jen tři kola.
1. trénink - GP Ázerbájdžánu 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:45,546 | 21 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:45,859 | +0,313 | 19 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:45,922 | +0,376 | 17 |
4. | Lando Norris | McLaren | 1:46,027 | +0,481 | 18 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:46,173 | +0,627 | 21 |
6. | Oscar Piastri | McLaren | 1:46,282 | +0,736 | 18 |
7. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:46,452 | +0,906 | 19 |
8. | George Russell | Mercedes | 1:46,516 | +0,970 | 18 |
9. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:46,608 | +1,062 | 11 |
10. | Daniel Ricciardo | RB | 1:46,687 | +1,141 | 23 |
11. | Oliver Bearman | Haas | 1:46,973 | +1,427 | 23 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:47,135 | +1,589 | 20 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:47,184 | +1,638 | 15 |
14. | Valtteri Bottas | Stake | 1:47,640 | +2,094 | 18 |
15. | Júki Cunoda | RB | 1:47,708 | +2,162 | 21 |
16. | Franco Colapinto | Williams | 1:47,901 | +2,355 | 12 |
17. | Alex Albon | Williams | 1:47,955 | +2,409 | 17 |
18. | Pierre Gasly | Alpine | 1:48,712 | +3,166 | 21 |
19. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:49,052 | +3,506 | 19 |
20. | Esteban Ocon | Alpine | - | - | 3 |