Hamiltonovi prý tým odepřel start na středně tvrdých gumách: Byl jsem strašně naštvaný
Lewis Hamilton si opět vypil kalich hořkosti až do dna. Sedminásobný mistr světa měl na startu Velké ceny Singapuru obuté měkké pneumatiky a zvolil alternativní strategii, což se při takto vysokém postavení na roštu často nevidí. Mercedes to však udělal a prý se tak rozhodl navzdory protestům svého pilota.
Šéf stáje Toto Wolff po závodě přiznal, že jeho stratégové se rozhodli nesprávně. To je sice hezké, ale závod jejich pilota už byl zničen. Hamilton po sobotě zářil spokojeností, když konečně prolomil kvalifikační kletbu, ale po neděli to byla opět tradiční mizérie. O závod ho připravila nedostatečná rychlost monopostu W15, ale také operativa jeho týmu na boxové zdi.
Start na měkkých pneumatikách znamenal, že Lewis rychle odpadl a musel zamířit dříve do boxů. Oscar Piastri a Charles Leclerc ho v soubojích odsoudili do role statisty. Oba zvolili správnou strategii, stejně jako jeho týmový kolega George Russell, který dojel na čtvrtém místě. Hamilton podle svých slov chtěl udělat to samé, ale nakonec zvítězilo přání týmu.
„Seděli jsme na poradě před závodem a tým řekl, že by rád rozdělil strategie. Zůstal jsem z toho trochu zmatený,“ řekl Hamilton na marketingové akci Petronasu v Kuala Lumpur. Jelikož oba jezdci se kvůli „přehřátí organismu“ omluvili z pozávodních mediálních povinností, jejich detailní reakci na dění na okruhu Marina Bay jsme získali až později.
„Když jsme se v minulosti ocitli v podobné pozici, tak jsme strategie rozdělovali jen v případě, že se George – jako obvykle – kvalifikoval velmi dobře a já jsem skončil někde mimo nejlepší desítky. Nedávalo mi to však smysl, když jsme byli oba vpředu,“ pokračoval Hamilton, který se prý stratégům pokoušel oponovat.
„Snažil jsem se bojovat ze všech sil a vymoci si start na středně tvrdých pneumatikách, ale tým trval na svém nápadu, že odstartuji na měkkých. Když ostatní stáhli zahřívací dečky, zjistili jsme, že téměř všichni startují na středně tvrdých gumách,“ dodal zklamaně Lewis.
Zní to skutečně zvláštně, protože preferovanou strategii by měl dostat pilot, který stojí výše na startu – v tomto případě Hamilton. Pokud mají oba velmi dobré postavení na roštu, strategie se rozděluje jen výjimečně. Cílem je poskytnout oběma pilotům nejrychlejší cestu do cíle a největší šanci na vítězství, která při startu ze druhé řady není malá.
„Byl jsem strašně naštvaný. Už před startem mě přemáhala frustrace,“ prohlásil pilot Mercedesu. „Vydal jsem ze sebe to nejlepší ve snaze udržet se kluků přede mnou, ale byli příliš rychlí. Snažil jsem se zůstat na trati co nejdéle na měkkých pneumatikách, ale musel jsem zastavit už v sedmnáctém kole.“
„Od té chvíle jsem věděl, že mám po závodě, protože na tvrdých pneumatikách se v tom horku budu trápit. Celý víkend jsme bojovali s vyvážením a změnili jsme toho strašně moc. Měli jsme dobrou kvalifikaci, ale bohužel v závodě jsme se příliš trápili,“ dodal Hamilton.