Mercedes opět trpěl při práci s pneumatikami. Allison slibuje nasazení vylepšení
V současné Formuli 1 můžete velmi rychle vzlétnout do výšin, ale ještě rychleji padnout na zem. Ferrari to předvedlo na začátku sezóny 2022, Aston Martin v roce 2023 a v této sezóně trpěl výkyvy formy Mercedes. Když tým v létě vyhrál tři velké ceny, zdálo se, že Max Verstappen by přece jen neudělal špatně, kdyby opustil Red Bull. Stáj z Brackley se však na podzim velmi rychle vrátila oběma nohama na zem.
V Belgii získal Mercedes v podstatě double a vše nasvědčovalo tomu, že Lewise Hamiltona a George Russella čeká fantastická druhá polovina sezóny. V Zandvoortu se však tým trápil a problémy pokračovaly i v Monze, Baku a Singapuru. Jezdci i zástupci týmu již naznačili – a v případě George Russella velmi nahlas –, že mají problémy s teplotami pneumatik.
Tato slova potvrdil i technický ředitel stáje James Allison. „Opět jsme trpěli naším starým známým problémem,“ řekl Angličan v tradičním briefingu stáje. „Na měkčích směsích pneumatik a na tratích, kde jsou teploty astronomicky vysoké, je velmi snadno přehřejeme a ztratíme rychlost ve srovnání s našimi soupeři. Singapur je v tomto směru extrémní příklad a nám se to velmi těžko manažovalo.“
Je zřejmé, že Mercedes to dokáže změnit jen v případě, že změní svůj monopost. Na Velké ceně Belgie nasadil tým novou podlahu, ale jak se ukázalo, s ní přišel i pokles výkonnosti. Právě zde začaly problémy týmu a jeho inženýři se z nich podle slov Allisona pokusí vymotat nasazením posledních vylepšení v této sezóně.
„Pokusíme se pochopit, jak zmírnit naše problémy a jak zlepšit fungování pneumatik na tomto typu okruhů,“ slibuje úspěšný konstruktér. „Kromě toho nás čeká hodně práce při kompletování našeho posledního balíku vylepšení. Do Austinu chystáme velké upgrady aerodynamiky. Doufejme, že nám přinesou dobrý víkend.“
V Mercedesu přiznali, že nadále na sto procent nevědí, jestli problémy způsobila nová podlaha. „Tento balíček mírně ovlivňuje jízdní vlastnosti monopostu, což jsme nepředpokládali,“ řekl šéf traťových inženýrů stáje Andrew Shovlin. „Nelze to však snadno ověřit, protože auto se na odlišných okruzích chová odlišně. Na některých tratích se chovalo velmi dobře, zatímco na jiných jsme bojovali s vyvážením bez ohledu na aerodynamický balíček.“