logo F1zpravy.czF1online.sk

Norris flirtoval s bariérami: Tlačil jsem na to, chtěl jsem mít co největší náskok

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala22. 9. 2024

Když pilot zvítězí s tak obrovským náskokem, jako se to podařilo Landu Norrisovi v Singapuru, většinou to znamená, že jeho monopost má velkou rychlostní výhodu a pilot se v závodě takříkajíc jen vozil. To ale nebyl Norrisův případ, což dokládají i dva doteky s bariérou.

Vybudovat si vítězný náskok více než 20 sekund se v této sezóně podařilo jen dvěma jezdcům. Max Verstappen takto vystrašil fanoušky hned na prvním závodě v Bahrajnu, Lando Norris zase deklasoval konkurenci v Zandvoortu a nově v Singapuru.

McLaren v neděli dominoval. „Vítězství je vítězství. Možná se po něm usmíváte o něco více, ale vaším hlavním úkolem je vyhrát. Samozřejmě, čím větší náskok máte, tím jste spokojenější, ale byli bychom šťastní, i kdybychom skončili v čele, získali maximum bodů a další triumf,“ říkal na tiskové konferenci Lando Norris, kterému určitě spadl kámen ze srdce, že v prvním kole závodu konečně neztratil žádnou pozici. Při pohledu na jeho rychlost by zřejmě stejně vyhrál, ale zbytečně by se vystavil riziku kolize.

V závodě to však vůbec nevypadalo, jako by vítězství o tři sekundy mělo stejnou váhu jako vítězství o polovinu kola. „Jel jsem s plynem na podlaze. Tlačil jsem na to snad až příliš. Určitě jsem se nevozil,“ vysvětlil vítěz nedělního závodu, který prý chtěl mít „co největší náskok“. „Zabíral jsem, abych si vytvořil mezeru na zastávku a měl možnost před koncem závodu zastavit kvůli nejrychlejšímu kolu, pokud bychom to potřebovali.“

Kdyby se McLaren o to pokusil, Daniel Ricciardo by extra bod téměř jistě nezískal. Na druhou stranu však McLaren nechtěl riskovat. Neměl až tak výrazný náskok, aby měl zaručenou první příčku i po návratu na trať. Navíc se mohlo leccos přihodit; netřeba zapomínat například na první trénink, kdy mechanici nedokázali sundat kolo z monopostu Oscara Piastriho. Trvalo jim několik minut, než se dohodli s tvrdohlavou maticí.

„V autě se nejezdilo snadno, zejména na tvrdých pneumatikách. Trápil jsem se výrazně víc než na středních,“ prozradil Norris. Ve druhé polovině závodu to bylo náročnější. „Ale můžu vám říct, že jsem na to určitě tlačil. Snad až příliš, a proto jsem udělal ty chyby. Udělal jsem dvě chyby při bariéře.“

Norris měl nejdříve neuvěřitelné štěstí, že stihl zabrzdit těsně před bariérou ve čtrnácté zatáčce, a poté pravým zadním kolem trefil zeď v desáté zatáčce. Přesně na stejném místě ji trefil i loni, a po něm George Russell, ale mnohem tvrději.

Po tomto doteku však Norris zajel nejrychlejší kolo závodu, takže jeho „flirtování“ s bariérami zřejmě nemělo na výkon monopostu žádný vliv. „Když na těchto autech něco jemně upravíte, tak to má velký vliv. Necítil jsem však nic.“

McLaren na posledních závodech mnoho na autě neměnil. Takový dominantní výkon je proto velmi dobrou zprávou pro celý tým, který ujistil, že v továrně se již připravují další vylepšení.

„Celý víkend jsme byli velmi silní, ale takhle se cítím už posledních pár měsíců,“ usmíval se Norris. „V Monze a v Baku jsem cítil, že jsem na podobné úrovni, i můj výkon v porovnání s ostatními. Jisté okolnosti zařídily, že jsem nezískal stejný výsledek. Nic však ze mě neubylo. Cítil jsem, že jsem podával dobré výkony i tento víkend.“

„Auto je rychlé, o tom není žádných pochyb. Jsem velmi pyšný a šťastný, že to můžu přiznat. Vůz je mega, ale stále musíte naskočit do auta, zvládnout to, nedělat chyby a dostat ho dopředu. Pokud chci Maxe dohnat, musím v tom pokračovat,“ uzavřel.

Související zprávy

Diskuze