logo F1zpravy.czF1online.sk

Ve druhém tréninku si Norris a Leclerc vyměnili pozice, Red Bull se propadl

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 16:41

Těsný souboj mezi Ferrari a McLarenem pokračoval i ve druhém tréninku. Lando Norris a Charles Leclerc si však tentokrát v čele vyměnili pozice. Zatímco Norris za světla tahal za kratší konec, po setmění našel o 0,058 sekundy více než jeho hlavní soupeř.

Ve druhém tréninku už na to začali jezdci více tlačit, což se odrazilo i na řadě doteků s bariérami. Odolnost svého auta testoval i Lando Norris na výjezdu ze třetí zatáčky, ale náraz nebyl dostatečně tvrdý na to, aby způsobil poškození.

Norris tak po tréninku může spokojeně analyzovat časy a zjišťovat, kde by ještě mohl vylepšit své kolo 1:30,727, kterým předjel Charlese Leclerca o méně než šest setin. O monopostu Ferrari v Monačanových rukou mluvil bývalý závodník Anthony Davidson jako o vítězném. Zdá se, že by se mu v sobotu mohlo podařit ukořistit pole position.

Carlos Sainz skončil třetí, ale s výrazným mankem. Párkrát jsme ho viděli i ve výběhové zóně. Španělovy problémy s brzdami se totiž vrátily a zdá se, že se je ještě nepodařilo zcela odstranit. Ferrari však může být celkem spokojeno.

To se nedá říct o Red Bullu, který byl pomalejší dokonce i než jeho vlastní juniorská stáj. Zatímco Júki Cunoda skončil čtvrtý a Daniel Ricciardo šestý, piloti červených býků marně hledali půdu pod nohama.

Sergio Pérez nestačil ani na George Russella a zajel osmý nejlepší čas po řadě problémů. Ve vysílačce jmenoval jednu slabinu auta za druhou: nedostatek přilnavosti na přední nápravě v apexu zatáčky, nedostatečná rotace auta, problémy s trakcí. Max Verstappen si na balanc auta nestěžoval. S vyvážením podle vlastních slov neměl problém, jen nedokázal najít dostatek přilnavosti. I proto jej evidujeme až na patnáctém místě.

Alex Albon s novými předními závěsy se dostal do nejlepší desítky a párkrát jsme ho viděli i velmi vysoko. Jeho týmový kolega Franco Colapinto jezdí se starou specifikací a pomalu poznává, jak se v první polovině roku cítil Logan Sargeant.

První desítku uzavřel Nico Hülkenberg před dalším jezdcem v problémech. Lewis Hamilton neměl trakci a grip na zadní nápravě, ale později trpěl velkou nedotáčivostí. Když mu inženýr po kvalifikační simulaci řekl, že je jedenáctý, zklamaně prohlásil: “To je neuvěřitelné…” Nevydařený den Mercedesu ještě stihl završit George Russell, který nezvládl průjezd osmou zatáčkou a své auto zapíchl do bariéry tři minuty před šachovnicovou vlajkou.

2. trénink - GP Singapuru 2024

logo Ferrari
Charles Leclerc
logo McLaren
Lando Norris
logo Ferrari
Carlos Sainz
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Lando Norris
McLaren1:30,72727
2.
Charles Leclerc
Ferrari1:30,785+0,05828
3.
Carlos Sainz
Ferrari1:31,356+0,62927
4.
Júki Cunoda
RB1:31,468+0,74128
5.
Oscar Piastri
McLaren1:31,474+0,74727
6.
Daniel Ricciardo
RB1:31,478+0,75126
7.
George Russell
Mercedes1:31,488+0,76125
8.
Sergio Pérez
Red Bull1:31,598+0,87125
9.
Alex Albon
Williams1:31,650+0,92326
10.
Nico Hülkenberg
Haas1:31,667+0,94026
11.
Lewis Hamilton
Mercedes1:31,709+0,98224
12.
Fernando Alonso
Aston Martin1:31,750+1,02325
13.
Kevin Magnussen
Haas1:31,793+1,06626
14.
Lance Stroll
Aston Martin1:31,957+1,23025
15.
Max Verstappen
Red Bull1:32,021+1,29424
16.
Franco Colapinto
Williams1:32,057+1,33026
17.
Esteban Ocon
Alpine1:32,119+1,39227
18.
Pierre Gasly
Alpine1:32,222+1,49527
19.
Kuan-jü Čou
Stake1:32,359+1,63226
20.
Valtteri Bottas
Stake1:32,786+2,05926

Live

Související zprávy

Diskuze