logo F1zpravy.czF1online.sk

V prvním tréninku rozhodlo méně než osm setin, v čele skončil Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 13:03

První trénink na Velkou cenu Singapuru se nesl v překvapivě klidném duchu. Neviděli jsme tolik jezdeckých chyb jako před týdnem v Baku, ani žádné přerušení jízd. Týmy se mohly v klidu věnovat přípravám na kvalifikaci a závod. Nejlépe se to podařilo Charlesi Leclercovi, jehož čas 1:31,763 nikdo nepřekonal.

Vedení Ferrari už před letní přestávkou avizovalo, že kromě Monzy by měl monopostu SF-24 vyhovovat i Singapur. Zatím se to naplňuje. Charles Leclerc svůj nejlepší čas neustále zlepšoval a Landa Norrise dokázal překonat na pneumatikách, které měly za sebou už dvě ostrá kola. Ferrari tak má ještě poměrně velkou rezervu.

Druhé místo obsadil Lando Norris. Jeho jízdy probíhaly poměrně hladce. Neviděli jsme žádné vážné stížnosti na vyvážení auta ani rozhořčené zprávy ve vysílačce. Tak spokojený však už nemohl být Oscar Piastri, který vynechal úvodní část programu. Během tréninkových pitstopů se objevil problém s maticí levého zadního kola a mechanici museli hledat příčinu, aby se nic takového nezopakovalo například v kvalifikaci či závodě.

Dobrou formu Ferrari potvrdil třetí Carlos Sainz se ztrátou téměř dvou desetin sekundy. Spokojen však nebyl. Na konci tréninku svému týmu ve vysílačce vysvětloval, že bude třeba vyřešit problémy s brzdami — na volantu měl jistý údaj o brzdném balancu, ale podle Španěla neodpovídal jeho pocitům v kokpitu.

Max Verstappen skončil čtvrtý se ztrátou tří desetin. Kromě stížností na nedotáčivost monopostu jsme ve vysílačce zachytili, že jeho pneumatiky se v průběhu kola začaly přehřívat. To by však po setmění nemusel být až takový problém; teploty tratě mají poklesnout.

Pátá a sedmá příčka připadla jezdcům stáje Racing Bulls, která zatím ukazuje překvapivě dobrou formu. Uvidíme však, zda Cunoda s Ricciardem udrží tempo i večer, kdy se podmínky změní.

V první desítce jsme také viděli Alexe Albona, jehož tým v pátek testuje nové přední zavěšení, ale i Fernanda Alonsa a Estebana Ocona.

Lewis Hamilton skončil až dvanáctý. Už během VC Ázerbájdžánu měl problémy s nastavením plynového pedálu, který byl mnohem citlivější než v případě George Russella. V prvním tréninku se tyto problémy vrátily. Zadní kola se mu přetáčela i přesto, že s plynem pracoval co nejjemněji, jak jen mohl.

1. trénink - GP Singapuru 2024

logo McLaren
Lando Norris
logo Ferrari
Charles Leclerc
logo Ferrari
Carlos Sainz
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Charles Leclerc
Ferrari1:31,76326
2.
Lando Norris
McLaren1:31,839+0,07625
3.
Carlos Sainz
Ferrari1:31,952+0,18927
4.
Max Verstappen
Red Bull1:32,097+0,33422
5.
Júki Cunoda
RB1:32,263+0,50026
6.
Oscar Piastri
McLaren1:32,369+0,60625
7.
Daniel Ricciardo
RB1:32,375+0,61221
8.
Alex Albon
Williams1:32,451+0,68825
9.
Fernando Alonso
Aston Martin1:32,610+0,84726
10.
Esteban Ocon
Alpine1:32,615+0,85227
11.
Franco Colapinto
Williams1:32,618+0,85525
12.
Lewis Hamilton
Mercedes1:32,679+0,91624
13.
Pierre Gasly
Alpine1:32,694+0,93127
14.
Sergio Pérez
Red Bull1:32,767+1,00422
15.
Lance Stroll
Aston Martin1:32,778+1,01521
16.
George Russell
Mercedes1:33,334+1,57125
17.
Kevin Magnussen
Haas1:33,377+1,61421
18.
Valtteri Bottas
Stake1:33,485+1,72225
19.
Kuan-jü Čou
Stake1:33,585+1,82224
20.
Nico Hülkenberg
Haas1:33,797+2,03424

Live

Související zprávy

Diskuze