V prvním tréninku rozhodlo méně než osm setin, v čele skončil Leclerc
První trénink na Velkou cenu Singapuru se nesl v překvapivě klidném duchu. Neviděli jsme tolik jezdeckých chyb jako před týdnem v Baku, ani žádné přerušení jízd. Týmy se mohly v klidu věnovat přípravám na kvalifikaci a závod. Nejlépe se to podařilo Charlesi Leclercovi, jehož čas 1:31,763 nikdo nepřekonal.
Vedení Ferrari už před letní přestávkou avizovalo, že kromě Monzy by měl monopostu SF-24 vyhovovat i Singapur. Zatím se to naplňuje. Charles Leclerc svůj nejlepší čas neustále zlepšoval a Landa Norrise dokázal překonat na pneumatikách, které měly za sebou už dvě ostrá kola. Ferrari tak má ještě poměrně velkou rezervu.
Druhé místo obsadil Lando Norris. Jeho jízdy probíhaly poměrně hladce. Neviděli jsme žádné vážné stížnosti na vyvážení auta ani rozhořčené zprávy ve vysílačce. Tak spokojený však už nemohl být Oscar Piastri, který vynechal úvodní část programu. Během tréninkových pitstopů se objevil problém s maticí levého zadního kola a mechanici museli hledat příčinu, aby se nic takového nezopakovalo například v kvalifikaci či závodě.
Dobrou formu Ferrari potvrdil třetí Carlos Sainz se ztrátou téměř dvou desetin sekundy. Spokojen však nebyl. Na konci tréninku svému týmu ve vysílačce vysvětloval, že bude třeba vyřešit problémy s brzdami — na volantu měl jistý údaj o brzdném balancu, ale podle Španěla neodpovídal jeho pocitům v kokpitu.
Max Verstappen skončil čtvrtý se ztrátou tří desetin. Kromě stížností na nedotáčivost monopostu jsme ve vysílačce zachytili, že jeho pneumatiky se v průběhu kola začaly přehřívat. To by však po setmění nemusel být až takový problém; teploty tratě mají poklesnout.
Pátá a sedmá příčka připadla jezdcům stáje Racing Bulls, která zatím ukazuje překvapivě dobrou formu. Uvidíme však, zda Cunoda s Ricciardem udrží tempo i večer, kdy se podmínky změní.
V první desítce jsme také viděli Alexe Albona, jehož tým v pátek testuje nové přední zavěšení, ale i Fernanda Alonsa a Estebana Ocona.
Lewis Hamilton skončil až dvanáctý. Už během VC Ázerbájdžánu měl problémy s nastavením plynového pedálu, který byl mnohem citlivější než v případě George Russella. V prvním tréninku se tyto problémy vrátily. Zadní kola se mu přetáčela i přesto, že s plynem pracoval co nejjemněji, jak jen mohl.
1. trénink - GP Singapuru 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:31,763 | 26 | |
2. | Lando Norris | McLaren | 1:31,839 | +0,076 | 25 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:31,952 | +0,189 | 27 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | 1:32,097 | +0,334 | 22 |
5. | Júki Cunoda | RB | 1:32,263 | +0,500 | 26 |
6. | Oscar Piastri | McLaren | 1:32,369 | +0,606 | 25 |
7. | Daniel Ricciardo | RB | 1:32,375 | +0,612 | 21 |
8. | Alex Albon | Williams | 1:32,451 | +0,688 | 25 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:32,610 | +0,847 | 26 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | 1:32,615 | +0,852 | 27 |
11. | Franco Colapinto | Williams | 1:32,618 | +0,855 | 25 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:32,679 | +0,916 | 24 |
13. | Pierre Gasly | Alpine | 1:32,694 | +0,931 | 27 |
14. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:32,767 | +1,004 | 22 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:32,778 | +1,015 | 21 |
16. | George Russell | Mercedes | 1:33,334 | +1,571 | 25 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | 1:33,377 | +1,614 | 21 |
18. | Valtteri Bottas | Stake | 1:33,485 | +1,722 | 25 |
19. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:33,585 | +1,822 | 24 |
20. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:33,797 | +2,034 | 24 |
Live
- Štítky
- GP Singapuru 2024