logo F1zpravy.czF1online.sk

Bearman poděkoval Hamiltonovi za jeho férovost: Věděl jsem, že mě nepošle do bariér

Lewis Hamilton
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala16. 9. 2024

Závodit proti Lewisu Hamiltonovi musí být pro každého mladého pilota zážitkem. Nejen proto, že patří mezi největší legendy Formule 1, ale také mezi nejférovější jezdce při vzájemných soubojích. Ollie Bearman za to Hamiltonovi poděkoval.

Dočasný náhradník za Kevina Magnussena si v neděli splnil své úkoly více než adekvátně a do dnešního dne je jediným jezdcem v historii, který na svých prvních dvou velkých cenách získal body pro dva různé konstruktéry.

Pomohla mu nehoda Carlose Sainze a Sergia Péreze, ale za svůj výkon si je stejně zasloužil. Ve druhém stintu totiž dlouho útočil na Franca Colapinta a zároveň se bránil před Lewisem Hamiltonem, což nebylo vůbec jednoduché. Hamilton nakonec ukázal své zkušenosti, využil Bearmanovu chvilkovou slabost a v první zatáčce se dostal před Haas.

Oliver Bearman se pokusil udržet na vnějšku zatáčky a měl kus štěstí, že neskončil v bariéře. Poděkoval za to přímo Hamiltonovi. „Je to super pocit, když víte, že můžete jít po vnějšku a on vám nechá místo. Jako i v první zatáčce — věděl jsem, že mě nepošle do bariéry, což u ostatních jezdců už není tak jisté. Je to skvělý pocit. Závodíte s ním velmi čistě, ale tvrdě.“

Člen jezdecké akademie Ferrari, a tak svým způsobem i budoucí kolega Lewise Hamiltona, popsal bitvu ve druhé polovině závodu výrazem “jojo efekt”. „Pár kol jsem na to opravdu tlačil, abych Franca předjel, a dost se mi při tom rozpálily pneumatiky. Bylo to přesně v tom momentě, kdy [Hamilton] udeřil a mohl mě poměrně lehce předjet.“

„Pak jsem potřeboval pár kol [ke zchlazení gum], dostihl jsem ho a téměř jsem se opět chytil DRS. Je mrzuté, že jsem mu dovolil mě předjet, ale podobné chyby si s takovým chlápkem za zády nemůžete dovolit,“ uvědomuje si Bearman.

Po nehodě Ferrari a Red Bullu si jezdci vzadu polepšili o dvě příčky, ale to by Bearmanovi na body nestačilo. V samém závěru se však i s Hamiltonem dostal před Nica Hülkenberga, který po přejezdu přes úlomky jel velmi opatrně. Zelenou vlajku za místem nehody proto ještě stihli využít jeho protivníci.

„Pak se opět objevila zelená a s Lewisem se nám ho podařilo dostat. Předběhl jsem ho, kvůli čemuž je mi ho líto. Měl problém a ztratil pozici ještě vůči Francovi, ale já jsem rád, že jsem si odnesl jeden bod,“ pousmál se Bearman.

Na sociálních sítích nakonec přidal fotku z parc fermé, kde si s Lewisem Hamiltonem podal ruku: „Nestává se každý víkend, že si to můžete rozdat se sedminásobným mistrem světa. Díky za souboj, sir Lewis.“

Pro Bearmana je to další cenná zkušenost, která se mu za rok rozhodně bude hodit. Stane se z něj totiž hlavní pilot Haasu. Co si z dnešního závodu může odnést? Že ve Formuli 1 nemusí být k pneumatikám tak něžný jako ve své „domovské“ sérii.

„Byl to těžký závod. Na bodech jsem nebyl až do konce závodu, protože se pak přede mnou objevila nehoda. Měli jsme vskutku rychlé auto a pokud mám být upřímný, i já jsem byl rychlý, jen jsem ztratil příliš mnoho času v prvním stintu, když jsem nejezdil příliš rychle. Přehnaně jsem šetřil pneumatiky, což nebylo nutné,“ vyčítal si Bearman.

Nakonec doplnil: „V tomto závodě jsem až příliš pamatoval na zkušenosti z Formule 2. Trať je však i v závodě jiná a na dlouhé jízdy z druhého tréninku můžete téměř zapomenout a začít znovu. Připisuji to zkušenostem.“

Související zprávy

Diskuze