Hamilton nejprve měnil motor, pak měl „možná nejhorší vyvážení v kariéře“
Lewis Hamilton má za sebou další náročný víkend. V prostřední části sezóny se zdálo, že by se mohl s Mercedesem rozloučit na vítězné vlně a možná dokonce litovat přestupu do Ferrari, ale poslední tři víkendy byly pro sedminásobného šampiona hotovou katastrofou a jeho psychické rozpoložení se projevilo i před mikrofony médií.
Zdálo se, že Hamilton by nejraději mluvil o úspěších mladých závodníků v Baku. Oliver Bearman a Franco Colapinto zářili a oba dokázali zabodovat. Zvláště Bearmanův talent byl pro Lewise zjevný, protože za ním strávil nemalou část svého závodu.
I když se Lewisovi nakonec po dlouhém a namáhavém boji podařilo předjet Haas, na bodovanou devátou příčku se dostal jen díky srážce Sergia Péreze s Carlosem Sainzem. Hororový den přitom začal už ráno, kdy Mercedes měnil pohonnou jednotku. Podle toho mála, co víme, selhala pověstná kontrola kvality Mercedesu.
„V pátek jsme měli skvělé auto a před sobotou jsme udělali minimální změny. Jeden z komponentů však nebyl správně smontován, což nás svedlo na scestí,“ řekl Hamilton po skončení závodu, přičemž nechtěl specifikovat, o jaký díl šlo nebo v čem byl problém.
„Našli jsme to až úplně na konci dne. Toto je ovšem Baku a není to úplně nejhorší místo pro výměnu motoru a start z boxů. Potřebovali jsme nový motor, protože už jsem jeden ztratil v dřívějším průběhu sezóny,“ poznamenal Hamilton.
Ani s novým motorem a změněným nastavením však Lewis nevzal okruh v Baku útokem. Po většinu závodu se plácal ve druhé desítce a nedělal téměř žádný pokrok. Až v závěru se dostal na hranici bodované desítky, když předjel Olivera Bearmana, ale na body se přece jen dostal až po nehodě Sergia Péreze a Carlose Sainze.
„Takové příšerné vyvážení jsem v kariéře snad ještě neměl, určitě se řadí k těm nejhorším,“ řekl Hamilton, kterého jsme během závodu slyšeli, jak říká inženýrovi do vysílačky: „Vidíte, jak musím jezdit s tímto autem?“
„Měl jsem velmi silnou přední nápravu, ale v podstatě žádný zadek. Tak se nedá jezdit. Musel jsem trhat volantem, abych se zbavil trakce na předku, a klouzal jsem se v každé zatáčce. Takhle zvláštně jsem ještě nikdy nejezdil,“ pokračoval sedminásobný mistr světa.
„Věděl jsem, že nedokážu předjíždět. Bylo obtížné pronásledovat auto přede mnou v prostředním sektoru nebo se alespoň přiblížit. Nevím, proč jsme měli takové příšerné tempo, ale to se stává,“ dodal Hamilton na závěr.