Teď nebo nikdy. Piastri ignoroval radu inženýra a poslal to tam…
Těžce vybojované vítězství po dlouhém a namáhavém souboji. Oscar Piastri předvedl v Baku svoji extratřídu a důvod, proč je pro mnohé budoucím mistrem světa. Odvážný manévr a risk při práci s pneumatikami nakonec slavily úspěch, ale velmi snadno to mohlo skončit selháním.
Piastri na to po startu tlačil a snažil se dostat Charlese Leclerca pod tlak už v prvním stintu. Od svých pneumatik však chtěl příliš mnoho a příliš rychle. Když se pilot Ferrari v úvodních kolech odpoutal, postupně navyšoval náskok.
Charles doufal, že v úvodu druhého stintu se zopakuje stejný scénář. Piastri po výměně pneumatik létal, zavěsil se za Leclerca a nakonec předvedl velmi riskantní manévr. Risk při zahřívání pneumatik a risk při předjíždění se mu nakonec vyplatil, ale klidně to mohlo skončit fiaskem.
„Cítil jsem takovou poloviční příležitost po zastávce v boxech. Věděl jsem, že to musím zkusit a využít ji,“ řekl Piastri po závodě. „Závod mi vyhrálo načasování. Bylo mi trochu líto mého inženýra, protože totéž jsem udělal i v prvním stintu a načisto jsem si upekl pneumatiky. Inženýr se mi tedy ozval a v podstatě řekl, abych to znovu neudělal. Úplně jsem ho ignoroval a v dalším kole jsem to poslal na vnitřní stranu.“
„V tu chvíli jsem měl pocit, že držet se zpátky a čekat, až Charlesovi začnou degradovat pneumatiky, nám nepřinese úspěch. Říkal jsem si, že taková taktika nám vynese jen druhé místo. Kdybych nevyužil té příležitosti, další bych už nedostal,“ prohlásil Piastri, který také složil poklonu pilotovi Ferrari.
„Charlesovi patří uznání, protože bojoval neuvěřitelně férově. Možná si myslel, že skončím v únikové zóně, ale i mě příjemně překvapilo, že jsem se vešel do zatáčky. Byl to velmi riskantní manévr, ale přesně to jsem potřeboval, když jsem chtěl vyhrát,“ dodal Piastri.
Tomu však nevyhrál závod „jen“ tento jeden manévr, ale také následné odolávání nekonečnému tlaku. Zdálo se, že pneumatiky na Ferrari opět vydrží celou věčnost. Leclerc to na cílové rovince zkoušel několikrát, ale jeho monopost s o něco větším zadním křídlem neměl dostatečnou maximální rychlost.
„Tak dlouho odolávat tlaku bylo neuvěřitelně náročné,“ přiznal Piastri. „Dostat se do vedení znamenalo asi čtyřicet procent práce, udržet ho dalších šedesát procent. Věděl jsem, že při snaze o předjetí jsem si z pneumatik vzal dost energie; věděl jsem, jaký byl výsledek v prvním stintu, takže jsem jen doufal, že jízda v čistém vzduchu mi pomůže se udržet vpředu.“
„Pravděpodobně to trochu pomohlo, ale když má soupeř DRS, ztratíte tím spoustu času. Obrana před Charlesem byla neuvěřitelně stresující. Nemohl jsem udělat jedinou chybu. Pár jsem jich udělal, ale na trati jako Baku je nemožné jezdit stále naplno a ani jednou se nesplést,“ dodal Piastri.