logo F1zpravy.czF1online.sk

Norris: Málokterý tým má to, co my s Oscarem

Lando Norris
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl15. 9. 2024

Lando Norris v neděli zavřel ústa všem pochybovačům či těm, kteří ho už odepsali z boje o nejvyšší příčky. Kromě toho, že stoprocentně zvládl svůj vlastní závod, výrazně pomohl svému týmovému kolegovi v bitvě o vítězství.

Byl to právě Norris, kdo sehrál roli v důležitých momentech u pitstopů na čele pořadí. Sám byl trochu mimo tuto hru, protože po startu z patnáctého místa zvolil dlouhý první stint na tvrdých pneumatikách.

Dal však ochutnat Sergiu Pérezovi něco z jeho vlastní medicíny z Abú Zabí 2021. Ve středním sektoru po prosbě týmu zpomalil Mexičana, aby ten nedokonal undercut na Oscara Piastriho. I díky Norrisovi vyjel Piastri na trať před Pérezem a mohl zaútočit na Charlese Leclerca.

„Já jsem potřeboval zchladit své pneumatiky, což pomohlo Oscarovi,“ smál se Lando Norris při otázkách novinářů. Pokračoval už vážnějším tónem. „Udělal jsem dnes svou práci jako týmový hráč. Oba jsme to s Oscarem dnes výborně zvládli. Není zde mnoho týmů, kde oba jezdci konzistentně bodují tak jako my dva. Dokázali jsme si navíc navzájem pomoci.“

Norris byl v polovině závodu skeptický ohledně svých šancí. Na tvrdé směsi se neuměl dostat přes Alexe Albona a zdálo se, že je mimo boj na špičce. „V polovině závodu bych opravdu neřekl, že skončím čtvrtý. Měl jsem za sebou Carlose, Checa či Maxe, a to mě ještě čekal pitstop. Ke konci stintu na tvrdé směsi auto ožilo. Je pro mě důležité, že jsem se na konci dostal přes Maxe, zvlášť po včerejšku mě to potěšilo. Celé to vyšlo tak, jak jsme chtěli, ba ještě lépe.“

McLaren se dnes dostal do čela Poháru konstruktérů. Něco podobného fanoušci tradiční značky nezažili velmi dlouho. Přesně více než 10 let, kdy Jenson Button a Kevin Magnussen druhým a třetím místem z úvodního víkendu v Austrálii zajistili britské stáji dočasné první místo mezi týmy.

Poslední konstruktérský triumf McLarenu je však už pořádně vousatý, a to z roku 1998. Lando Norris ani Oscar Piastri tehdy ještě nebyli na světě. „Můžeme být na to velmi hrdí. Zásluha patří týmu, který nám dal vítězné auto. V prvním závodě v Bahrajnu jsme byli o něco za Mercedesem, dnes jsme daleko před ním. Tým odvádí úžasnou práci. Pro celý McLaren je to šťastný den, protože jsme po deseti letech znovu první v konstruktérech. Těším se za sebe i Oscara, protože vítězství je vždy úžasné,“ prohlásil britský pilot.

Lando Norris byl po sobotě pořádně zklamaný a spolu se svým týmem schytal i spršku kritiky za to, co se událo na konci Q1. Někteří ho obviňovali, že vedle pomalého Ocona nemusel zpomalovat, protože tam viděli bílou, a ne žlutou vlajku.

Lando poslal kritikům vzkaz. „Udělal jsem snad nejférovější věc a měl jsem neskutečnou smůlu. Mnoho lidí tvrdilo totální nesmysly. Vím, co jsem viděl na svém volantu, kde svítila žlutá, takže mi nezbývalo nic jiného než ubrat. Nebýt toho, mohli jsme mít dnes na čele dvě auta. Toužíme být perfektní. Tento víkend perfektní nebyl, ale odcházíme šťastní. Dnešek ukázal, že to dokážeme dobře zvládnout a manažovat.“

Mimochodem, žluté vlajky byly tématem i po dnešním závodě. Norris si v dojezdovém kole, když nadále svítily žluté vlajky ve fázi VSC, stěžoval na Maxe Verstappena, který předjel jeho i George Russella. Max je nadále prošetřován.

„Jen jsem pojmenoval fakta. Na obrazovce jsem měl VSC a žluté světlo, tedy podobně jako včera. Byla nehoda, na trati byli lékaři a podobně, což znamená zákaz předjíždění, ale předjíždělo se, tak jsem se na to ptal. Ptál jsem se na to týmu, protože jsem si myslel, že předjíždět nemůžete, ale možná se mýlím,“ uzavřel druhý muž průběžného pořadí.

Související zprávy

Diskuze