Verstappena rozhodily změny v nastaveních: Auto bylo najednou nevyzpytatelné
Max Verstappen měl v kvalifikacích navrch nad svým týmovým kolegou už 33 velkých cen po sobě. Mexičan tuto negativní sérii konečně dokázal ukončit, a to i díky tomu, že Nizozemci nesedly změny na monopostu, které jeho tým provedl před kvalifikací.
V trénincích to s Red Bullem nevypadalo ani zdaleka tak špatně jako v předchozích víkendech. Když však v kvalifikaci začalo jít do tuhého a každý musel přitlačit na pilu, ve vysílačce Maxe Verstappena se ozvaly již známé stížnosti na balanc auta.
“Před kvalifikací jsme udělali pár úprav, po kterých se auto mnohem hůře ovládalo, nebylo zcela spojeno s asfaltem,” vysvětloval své problémy Max Verstappen pro Sky Sports. “Během kvalifikace jsme se na to pokusili najít řešení, ale uprostřed šestnácté zatáčky bylo najednou auto velmi rozházené, což mě při prvním pokusu v Q3 zaskočilo. Podlahou jsem také narazil na obrubník. To je nejhorší zatáčka, ve které se vám něco takového může stát.”
Pokud uděláte chybu v šestnácté zatáčce, doplatíte na to na celé délce cílové rovinky až k cílové čáře. Tato chyba však byla jen důsledkem změn na monopostu, jejichž negativní dopad Holanďan popsal ještě o něco podrobněji.
“Těžko dopředu říct, co se stane v Q3, ale hned v prvním kole po výjezdu z boxů v Q1 jsem cítil, že jsme s monopostem udělali krok zpět. Auto bylo nepředvídatelné a obtížné na řízení kvůli těm změnám, které jsme udělali,” pokračoval šestý muž kvalifikace. “Jsem trochu zklamaný, protože se snažíte vše optimalizovat a zlepšit. Bohužel jsme zašli až za hranu.”
“V autě jsem se necítil komfortně. Když se necítíte komfortně, nemůžete v zatáčkách zaútočit,” zmínil další z problémů, které se objevily v kvalifikaci. Pro Viaplay na toto téma ještě prozradil: “Zadní část auta velmi skákala, takže pokaždé na vjezdu a výjezdu ze zatáčky auto tvrdě poskakovalo.”
“Bylo to náročné. V Q2 to bylo docela dobré, ale já jsem se dobře necítil. Nedokázal jsem optimalizovat průjezd prostřední části zatáčky. Měli jsme i příliš velkou nedotáčivost, kterou na městském okruhu nechcete mít,” uzavřel svou analýzu monopostu RB20.
Verstappen měl plné ruce práce se svým autem, ale při pohledu na celkové výsledky může mít úsměv na tváři. Vše nasvědčuje tomu, že v neděli navýší náskok v čele šampionátu, jelikož Lando Norris bude startovat až z hloubi druhé desítky. Jezdecký titul tak zatím není ohrožen.
Red Bullu se však rýsuje další soupeř v Poháru konstruktérů. Pokud by závod skončil podle výsledků z kvalifikace, o první příčku v šampionátu by se už ucházely tři týmy.
Verstappen si všiml dobré formy Ferrari. “Oni jsou tady vždy rychlí, není to žádné překvapení. Už i v předchozích třech letech získali pole position. Kombinace Ferrari a Charlese tady je velmi silná.”
“My jsme to však dnes neoptimalizovali. Pokusili jsme se, snažili jsme se auto vyladit a hledali jsme detaily, které bychom mohli udělat lépe. Mysleli jsme si, že změny před kvalifikací ho i vylepší, bohužel to dopadlo naopak. I to se občas může stát. Je to škoda, že se to stalo právě v kvalifikaci,” uzavřel.