Haas našel náhradu za Kevina Magnussena: VC Ázerbájdžánu odjede Ollie Bearman
Kevin Magnussen si ázerbájdžánský závod bude muset vychutnat z pohodlí svého obývacího pokoje. Zákaz startu, který dostal za nasbírání dvanácti trestných bodů, však způsobil menší komplikace jeho stáji, která musela za něj najít náhradu. Nehledala však dlouho.
V pátek dopoledne Haas oznámil, že v Baku bude za Kevina Magnussena zaskakovat Oliver Bearman, který byl již od víkendu považován za nejrozumnější volbu. Mladý Brit má totiž na poměry mladíka spoustu zkušeností.
Za sebou má již Velkou cenu Saúdské Arábie, kterou odjel místo Carlose Sainze, a také účast ve více pátečních trénincích. V nich jezdil právě za Haas, a tak by měl mít dobrý přehled o fungování týmu a všech procedurách.
Bearman se navíc v příští sezóně stane stálým jezdcem amerického týmu, takže by byla velká škoda nevyužít této příležitosti. Kromě toho, že nasbírá další zkušenosti, to bude mít pro Haas i jinou výhodu: bude si moci poslechnout zpětnou vazbu svého budoucího pilota a podle ní upravit kurz vývoje příštího auta.
Mladík je však součástí Jezdecké akademie Ferrari, a tak šéf týmu Ajao Komacu nemohl oznámit Bearmanovo nasazení hned. Nejprve musel získat souhlas Scuderie, což zřejmě nebyl velký problém, ale spíše nutná formalita.
V Baku se tak můžeme těšit na srovnání Nica Hülkenberga s Oliverem Bearmanem, který ve Formuli 2 sice letos nehvězdí, ale jen proto, že současné monoposty mu nevyhovují. Mnohem lépe se prý cítí v efjednotce.
„F2 je pomalejší, ale myslím si, že jízda v monopostu F1 mnohem lépe sedí mému přirozenému jezdeckému stylu,“ vysvětloval Oliver Bearman v červnu ještě před svým vystoupením v prvním tréninku na VC Velké Británie. „Jezdit v monopostu F1 rychle je pro mě intuitivní.“
„Pokud pořádně zatlačím na plynový pedál, dokážu zajet lepší časy v F1, zatímco ve F2 musím respektovat auto a jezdit opatrně. Formule 1 je o něco intuitivnější a přijde mi přirozenější,“ ozřejmil 19letý Brit, který dostane šanci ukázat, zda dokáže být během soutěžního víkendu konkurenceschopný i bez top monopostu, který mu v Saúdské Arábii poskytlo Ferrari.