Také Mercedes začal poskakovat po nasazení novinek, ale tým upgradu nadále věří
Mercedes nasadil v Belgii další balík vylepšení. Tým pokračoval ve své vývojové ofenzivě a doufal, že nové díly jej posunou blíže do boje o vítězství. To se klukům z Brackley skutečně podařilo, ale už ne s vylepšeným balíkem. Po pátečních problémech se ho inženýři zbavili, ale novinky s tím podle Andrewa Shovlina nijak nesouvisejí.
Mercedes se v pátečních trénincích nesmírně trápil, v sobotu se jich zbavil a jeho monoposty nakonec prošly cílem na prvním a druhém místě. Očekávali byste, že starý balík bude lepší než nový, ale podle zástupců týmu to neplatí. Přestože šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin uznal, že v pátek měl jeho tým problémy, jedním dechem odmítl náznaky, že se vývoj Mercedesu vydal nesprávným směrem.
„Důvodem pro sobotní návrat ke specifikaci ze Silverstonu byl dobrý závod v Silverstonu,“ vysvětlil Shovlin v tradičním briefingu týmu na sociálních sítích. „Spa a Silverstone nejsou dramaticky odlišné okruhy z pohledu rychlosti v zatáčkách.“
„V pátek jsme si, očividně, někde způsobili problémy. Myslíme si, že je vyvolalo nastavení a způsob provozu monopostu, nikoli samotná vylepšení. To způsobilo trochu poskakování v rychlých zatáčkách, ale také několik problémů s vyvážením. Přechodem ke specifikaci ze Silverstonu se vše vrátilo do normálu. Od té doby jsme měli čas na přezkoumání dat a jsme si jisti, že v Zandvoortu opět nasadíme vylepšený balík,“ prohlásil Shovlin.
Ferrari zažilo v letošním roce podobné problémy. V Barceloně nasadili inženýři vylepšení, která však způsobila poskakování a tým ho nedokázal vyřešit. Několik měsíců vývoje prý směřovalo do koše, tým se vrátil ke specifikaci z Imoly a začal malými krůčky řešit problémy. Mercedes však zůstává neoblomný a v Nizozemsku se prý vylepšení vrátí na auto.
„Spa je rychlý okruh a vyžaduje absolutní odhodlání od jezdců. Auto však poskakovalo, což v rychlých zatáčkách nepomohlo jejich sebedůvěře. Vyskytlo se také několik dalších problémů s vyvážením a chyběla nám stabilita v nájezdu. Když chcete pozdě brzdit a přenést rychlost do zatáčky, něco takového vám opravdu nepomůže,“ vysvětlil Shovlin.
„Na normální trati vás to možná stojí trochu času, ale ve Spa máte několik pořádných zatáček, takže se z toho stávalo velké číslo. Auto nebylo na správném místě, ale šlo o jednu ze specifik Belgie. Když tady jezdec nemá požadovaný monopost, může ho to stát hodně času,“ dodal Shovlin.