logo F1zpravy.czF1online.sk

Mercedes stále řeší problém s teplotami zadních pneumatik

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 8. 2024

Mercedes vyhrál tři z posledních čtyř velkých cen. Ne pokaždé však měl na trati nejlepší či nejrychlejší balík. Tým nadále řeší některé problémy z úvodu sezóny, které brzdily jeho pokrok. Velkou část se už podařilo vyřešit, ale práce ještě neskončila. Podle šéfa traťových inženýrů stáje Andrewa Shovlina zůstala ještě jedna důležitá položka, na kterou se jeho lidé v současnosti soustředí.

V Mercedesu mají nadále podezření, že jejich balík je citlivější na přehřívání zadních pneumatik než monoposty McLarenu či Red Bullu. Ty pracují ve velmi úzkém okně, a tento problém při vyrovnaných rozestupech může znamenat rozdíl mezi vítězstvím a porážkou. Ve srovnání s úvodem sezóny se situace výrazně zlepšila, ale pořád to není to pravé ořechové.

„Na trati jako Silverstone jsme měli velmi stabilní zadní část monopostu, v Rakousku či Budapešti nám však stabilita chyběla,“ řekl médiím šéf traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin. „Jak se zdá, důvodem je skutečnost, že zahříváme pneumatiky o něco víc než ostatní.“

„Víme, že v této oblasti musíme zapracovat. Máme plány, jak to udělat, ale není to problém, který dokážete vyřešit nasazením jednoho vylepšení. Dokážeme ty problémy hodit za hlavu jen díky sérii upgradů,“ dodal Shovlin.

Jedna z teorií říká, že za přehřívání pneumatik může jednoduše nedostatek přítlaku, který způsobuje více klouzání, a tím pádem přenáší více energie do pneumatik. Shovlin je však se svým týmem přesvědčen, že se jedná o jednu z vrozených vlastností monopostu W15, se kterou se jeho tým musí popasovat a vyřešit.

„Když se podíváte na Silverstone, naše auto nemohlo mít velmi odlišný přítlak od McLarenu nebo Red Bullu. V opačném případě bychom nebyli schopni se mírně odpoutat v prvním stintu. Nemyslíme si tedy, že tohle je jádro problému,“ míní šéf traťových inženýrů Mercedesu.

„V současnosti probíhá konvergence konceptů, které se setkávají ve velmi úzkém okně, a v podstatě se rozhodujete, jak velký odpor vzduchu se snažíte dosáhnout a tím pádem i úroveň přítlaku. Myslíme si tedy, že jsme na velmi podobné úrovni. Samozřejmě se nadále jedná o jednu z nejdůležitějších oblastí vývoje. Problémem jsou pouze teploty zadních pneumatik a na to směřuje naše soustředění,“ dodal Shovlin.

Související zprávy

Diskuze