logo F1zpravy.czF1online.sk

Vylepšení pomohla více Hamiltonovi, zní z Mercedesu

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 8. 2024

Lewis Hamilton má za sebou sezónu dvou tváří. Po náročném začátku gradovala forma sedminásobného mistra světa podobně jako forma jeho týmu. Mercedes se velmi zlepšil a vyhrál tři z posledních čtyř velkých cen. Podle šéfa traťových inženýrů stáje Andrewa Shovlina není náhoda, že Hamilton v posledním období takto ožil.

Mercedes vstoupil do sezóny ve velmi nevýrazné formě. V úvodu ročníku byl poměrně jasně čtvrtým nejrychlejším týmem a v některých případech podlehl dokonce i Aston Martinu. Monopost W15 očividně nebyl na správném místě a s náročným autem si dokázal lépe poradit George Russell, který ve své kariéře nasbíral bohaté zkušenosti s řízením nefunkčních strojů.

Jak se však zlepšovala forma Mercedesu, zlepšoval se i Lewis Hamilton a podle Andrewa Shovlina to není náhoda. „Řekl bych, že v úvodu sezóny se Lewis s většími obtížemi vyrovnával s monopostem. Podařilo se nám však výrazně zlepšit volbu nastavení pro první volný trénink. Máme tedy mnohem lepší základy a auto během víkendu dolaďujeme. To vašemu víkendu nesmírně pomůže,“ řekl šéf traťových inženýrů Mercedesu.

„V úvodní části sezóny nám i při malé změně nastavení odrazu zcela zmizelo vyvážení a začalo velké trápení. Asi je fér říci, že v úvodních závodech se Lewisovi auto hůře nastavovalo než Georgeovi,“ přiznal Shovlin.

I sám Hamilton letos přiznal, že s touto generací monopostů s přísavným efektem se více trápí a nedokáže využít své jezdecké kvality při brzdění do zatáček. Podle Shovlina jsou však požadavky obou pilotů podobné. „Těmto pneumatikám vyhovuje určitý jezdecký styl. Když je ale auto v dobrém okně, oba piloti chtějí podobné věci. Mezi tréninky studují data svého týmového kolegy a snaží se najít další zisky,“ řekl Shovlin.

„V průběhu celé sezóny oba velmi dobře spolupracovali. Ani jeden z nich nechtěl výsledky, jakých jsme v té době dosahovali. Dokázali si však navzájem pomoci a zkoušeli různé experimenty s nastavením a stylem jízdy. Díky tomu se posouváte dál. Takhle funguje tým se dvěma jezdci,“ dodal Shovlin.

Související zprávy

Diskuze