logo F1zpravy.czF1online.sk

Stále jsme nevyřešili problémy v pomalých zatáčkách, zní z Mercedesu

Lewis Hamilton
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 11. 2024

Problém s poskakováním a problém v pomalých zatáčkách. Ne, tohle není rok 2022. Máme rok 2024 a Mercedes řeší stále stejné problémy. Před námi je čtvrtý a poslední rok tohoto cyklu pravidel a podle šéfa traťových inženýrů Andrewa Shovlina je nejvyšší čas, aby si dámy a pánové v Brackley poradili se slabinami svého monopostu.

Příští auto ponese označení W16 a v tomto případě už Mercedes skutečně nemůže zaváhat. Z vnějšího pohledu to vypadá, že inženýři kolem staronového technického ředitele Jamese Allisona řeší stále tytéž problémy. Mercedes buď září, nebo se trápí. Ve většině případů však platila druhá možnost.

Rok 2025 bude pro tento tým posledním pokusem v rámci tohoto cyklu pravidel. Prostor pro vývoj a zlepšení není velký, jelikož příští sezóna bude z větší části věnována vývoji auta nové generace, ale podle slov šéfa traťových inženýrů Mercedesu Andrewa Shovlina je jeho tým odhodlán udělat vše, aby napravil své problémy.

„Pokud jde o náš učební proces, víme, že jsme nadále slabí ve stejném typu zatáček. Jsou to navzájem propojené pomalé zatáčky. V těch obvykle zakopáváme,“ vysvětlil Shovlin.

„Před brazilským víkendem jsme měli na radaru druhý sektor jako část trati, kde se můžeme trápit. V závěrečných závodech se soustředíme právě na toto a pokusíme se naučit co nejvíce. V šampionátu už nemůžeme postoupit výše a velmi nepravděpodobná je i hrozba zezadu. Naše soustředění se proto do značné míry přesunulo na to, co se potřebujeme naučit letos s cílem vyřešit naše problémy,“ konstatoval Shovlin.

I když Mercedes v šampionátu už o nic nebojuje, nelze jej odepisovat. Celková situace se mění každý víkend. I v Brazílii startoval George Russell z první řady a vedl v první polovině závodu. Kdo ví, možná nám tento tým ještě přichystá nějaké překvapení.

„Ve Vegas jsou dlouhé rovinky a spousta pomalých zatáček. Katar je rychlejší trať a poslední okruh v Abú Zabí je od každého trochu. Tyto poslední tři velké ceny nám nabídnou dobrý pohled na to, jak na tom jsme a kdo je měřítkem pro ostatní týmy,“ řekl Shovlin o cílech svého týmu v závěru roku.

„Někdy je to Red Bull, jindy McLaren nebo Ferrari, ale tyto závěrečné závody nám umožní stanovit naši ztrátu. Tu potřebujeme během zimních měsíců uzavřít,“ dodal Shovlin.

Související zprávy

Diskuze