logo F1zpravy.czF1online.sk

Proč Mercedes neuposlechl Russella a povolal ho do boxů?

George Russell
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 11. 2024

George Russell vyhrál v roce 2022 v Brazílii svou první velkou cenu. O dva roky později mohl tento úspěch zopakovat, ale do cesty mu přišlo hned několik okolností. Jednou z nich byl i tým Mercedes, který povolal svého jezdce do boxů navzdory jeho nesouhlasu.

Russellovi se stala osudnou zastávka v boxech na konci fáze virtuálního safety caru, kdy spolu s Landem Norrisem zamířili jako vedoucí piloti k mechanikům. Esteban Ocon, Max Verstappen a Pierre Gasly zůstali na trati a nakonec se dočkali červených vlajek, na které tak toužebně čekali.

Když George Russell projel cílem na čtvrtém místě – jako nejvýše postavený pilot z těch, kteří zastavili před červenými vlajkami –, po závodě naznačil, že mohl vyhrát, kdyby ho tým poslechl. I když dodal tradiční formulku, že „vyhráváme a prohráváme jako tým“, bylo cítit, že ho to mrzí.

„Myslím si, že s luxusem zpětného pohledu byste většinu závodů realizovali odlišně,“ řekl šéf traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin. „Rozhodně to platí i v tomto případě.“

„Když oznámili, že končí fáze VSC, měli jsme jen velmi úzké okno, možná jednu nebo dvě sekundy, kdy jsme George mohli ponechat na trati. Chcete to udělat, protože bez VSC stejně ztratíte délku celého pit stopu. Můžete také zůstat na trati a vsadit na to, že někdo havaruje a způsobí červené vlajky, což se také stalo,“ řekl Shovlin.

„Do toho okamžiku však zastávka v boxech dávala smysl. George by se udržel vpředu a zůstal by před všemi piloty, kteří nezastavili. Kromě toho by měl výhodu čerstvějších pneumatik, kdyby se červené vlajky neobjevily,“ dodal jeden z nejdůležitějších inženýrů Mercedesu.

Proč však tým neuposlechl Russella a rozhodl po svém? Inu, Shovlin na to přímo neodpověděl, jen zdůraznil, že nemůžete vsadit na červené vlajky. George si myslel, že přijdou, ale takovou okolnost nemůžete předvídat, a proto se rozhodli udělat to, co v danou chvíli považovali za nejlepší rozhodnutí.

„Obvykle se snažíme nepředpokládat, že přijdou červené vlajky, protože někdy se trefíte, jindy ne. Pokud vyjede na trať safety car, zůstanete na trati a spoléháte se na červené vlajky, ale ty nepřijdou, dostanete se do problémů. Samozřejmě, tato sázka vyšla jezdcům, kteří zůstali na trati a dokázali z toho vytěžit,“ řekl Shovlin.

Související zprávy

Diskuze