logo F1zpravy.czF1online.sk

Shovlin: Lewis neskrývá, že tato generace monopostů mu nesedí

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 7. 2024

Lewis Hamilton ukončil v Silverstonu své více než dvouleté čekání na vítězství. I když to byla pro něj a celý Mercedes obrovská úleva, nedá se popřít, že od roku 2022, a zvláště v této sezóně, se trochu trápí. Nebyl to ten dominantní Lewis, na něhož jsme byli zvyklí, což má podle šéfa traťových inženýrů Mercedesu Andrewa Shovlina jednoduchý důvod.

Účinkování sedminásobného mistra světa v posledních letech vyvolalo řadu pochybností, které živí v první řadě jeho odpůrci. Je za tím věk, ztráta formy nebo se ukazuje, jaká byla skutečná nadřazenost Mercedesu v letech 2014 až 2020, kdy Hamilton sbíral jeden titul za druhým?

Lewis má letos velmi nelichotivou kvalifikační bilanci. George Russell ho porazil desetkrát z dvanácti pokusů, což je živná půda pro všechny odpůrce. Zástupci Mercedesu však mají na tuto otázku jasnou odpověď.

„George v kvalifikaci vždy nasadí laťku velmi vysoko,“ řekl Shovlin. „Od svého příchodu do F1 podával v tomto směru pozoruhodné výkony. Vzpomeňte si na jeho kvalifikace ve Williamsu. Víme, že je velmi rychlý.“

„Lewis neskrývá, že v sobotu má potíže a tato generace monopostů nevyhovuje jeho jezdeckému stylu. Pracoval na své jízdě, zatímco my jsme měli obrovské množství práce při zrychlování auta. Náš monopost zkrátka nebyl dost rychlý, ale problémy jsme měli i s ovládáním, takže jezdci nemohli pořádně tlačit v kvalifikaci. Udělali jsme však pokrok,“ pokračoval Shovlin.

„George v poslední době porážel Lewise nemalým rozdílem, takže pro tým je skvělé, když se i Lewis dostal opět vysoko a naplno na to tlačí. Budeme pokračovat v práci a doufám, že Lewis brzy přidá další pole position,“ dodal s nadějí šéf traťových inženýrů Mercedesu.

Podle jeho slov nemá Hamilton problém v závodním tempu – to jsme ostatně i viděli. Trápení představuje kvalifikace, což zní trochu paradoxně, jelikož sedminásobný šampion stál v kariéře 104krát na pole position. „Závodní tempo je pokaždé v pořádku, což nám velmi pomohlo,“ řekl Shovlin.

„Je to spíše o způsobu, jakým se snaží vrhat s autem do zatáček. Monopost má tendenci se odtrhnout, což zvyšuje teploty v pneumatikách. Strávili jsme proto spoustu času ve snaze poskytnout mu auto, se kterým může bez překvapení jezdit agresivně a vyždímat z něj čas,“ dodal Shovlin.

Související zprávy

Diskuze