Norris završil pátek v Maďarsku nejlepším časem. Leclerc havaroval
Ve druhém tréninku se žezla nejrychlejšího týmu v padoku chopil McLaren. Nejlepší páteční čas je v rukou Landa Norrise, který dokázal Hungaroring jako jediný objet za méně než 78 vteřin. Druhý skončil Max Verstappen se ztrátou dvou desetin před Carlosem Sainzem, kterému chyběly čtyři desetiny.
Od horkého prvního tréninku se podmínky na okruhu postupně měnily. Teploty tratě klesly nejprve z původních 60 na 50 stupňů, přičemž během odpoledne spadly až ke 43 stupňům. To je výrazná změna, která na pohled pomohla McLarenu.
Lando Norris se svým časem 1:17,788 připomněl, že s McLarenem je třeba počítat. Britská stáj v posledních měsících udělala obrovské pokroky v pomalých a technických úsecích, kterých je na Hungaroringu nepočítaně. Oscar Piastri mu tentokrát nedělal společnost v čele i proto, že si poškodil podlahu a mechanici strávili poměrně velkou část tréninku jejím opravováním.
Red Bully obsadily druhé a čtvrté místo. Helmut Marko po prvním tréninku mluvil o tom, že je třeba doladit pár věcí, což se zřejmě podařilo. Sportovní poradce se zároveň těšil z toho, že býci ztratili na Carlose Sainze jen dvě desetiny. Ve druhém tréninku skončil Max Verstappen dokonce před Sainzem.
Sainz skončil třetí, ale jeho kolega měl mnohem náročnější den. Charles Leclerc měl problémy i ve druhém tréninku. Zveličeně bychom mohli říci, že ve dvanácté zatáčce byl častěji ve štěrku než na trati, ale dvanáctá zatáčka se mu nakonec nestala osudnou.
Monačan ve čtvrté zatáčce udělal malou chybu, která ho však vyšla draho. Když totiž vyjel na obrubník, jeho monopost se roztočil a v plné rychlosti vrazil do bariéry. Náraz byl tak tvrdý, že na trať muselo vyjet bezpečnostní vozidlo. Leclercovi se nic nestalo, ale tato nehoda ho bude mrzet. Hungaroring by měl Scuderii vyhovovat, což Carlos Sainz potvrdil v prvním tréninku. Toto je zbytečná překážka, kterou si Leclerc sám hodil pod nohy.
Mercedesu ochlazení mírně pomohlo a Lewis Hamilton se posunul na sedmé místo za týmového kolegu a Kevina Magnussena. V první desítce jsme viděli ještě Daniela Ricciarda, Alexe Albona a Fernanda Alonsa.
Oba Aston Martiny se ve druhém tréninku rozhodly sáhnout po nové specifikaci monopostu i přesto, že v prvním tréninku byl Lance Stroll rychlejší se starou verzí.
Kromě Charlese Leclerca měl ve čtvrté zatáčce problémy i Kuan-jü Čou, který velmi podobně vyjel na obrubník, na kterém se roztočil. Čínský závodník se vymluvil na Sergia Péreze, který mu měl překážet. Sauber naštěstí nekolidoval ani s Pérezem, ani s bariérou, a mohl pokračovat.
2. trénink - GP Maďarska 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | McLaren | 1:17,788 | 24 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 1:18,031 | +0,243 | 20 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:18,185 | +0,397 | 23 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:18,255 | +0,467 | 23 |
5. | George Russell | Mercedes | 1:18,294 | +0,506 | 20 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | 1:18,315 | +0,527 | 24 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18,363 | +0,575 | 20 |
8. | Daniel Ricciardo | RB | 1:18,371 | +0,583 | 20 |
9. | Alex Albon | Williams | 1:18,514 | +0,726 | 22 |
10. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:18,519 | +0,731 | 23 |
11. | Valtteri Bottas | Stake | 1:18,586 | +0,798 | 25 |
12. | Logan Sargeant | Williams | 1:18,611 | +0,823 | 21 |
13. | Oscar Piastri | McLaren | 1:18,618 | +0,830 | 21 |
14. | Esteban Ocon | Alpine | 1:18,754 | +0,966 | 25 |
15. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:18,791 | +1,003 | 25 |
16. | Pierre Gasly | Alpine | 1:18,888 | +1,100 | 24 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:19,179 | +1,391 | 25 |
18. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:19,286 | +1,498 | 8 |
19. | Júki Cunoda | RB | 1:19,606 | +1,818 | 13 |
20. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:20,067 | +2,279 | 25 |
Live
- Štítky
- GP Maďarska 2024
- video