Verstappen už nebude ponocovat u simulátoru, potvrdil Marko
Představení Maxe Verstappena a Red Bullu v Maďarsku možná odhalilo první trhliny v mistrovské lodi. Jezdec i tým podali po mnoha stránkách nepřesvědčivý výkon a ocitli se pod palbou otázek. Situaci nepomohla ani Verstappenova noční jízda za volantem simulátoru.
Poradce Red Bullu ve svém sloupku pro portál Speedweek dopodrobna rozebral výkon týmu na Hungaroringu. Dotkl se výkonnosti monopostu, strategie i chování svého jezdce. Marko zopakoval několik myšlenek, které nabídl už po skončení závodu. Tým zřejmě přecenil vlastní rychlost a schopnost předjet soupeře na trati, takže podle Helmuta „nakonec ztratil patnáct vteřin za Hamiltonem“.
„Hned dvakrát jsme dostali undercut a ve druhém případě se před nás dostal dokonce i Leclerc. Něco takového se nemělo stát a šlo o chybu našich stratégů, kteří obvykle pracují velmi dobře. To se však stává,“ přiznal Marko.
Další chybou bylo podle poradce Red Bullu vrácení pozice Landu Norrisovi po startu. „Podle mě to byl velmi dobrý manévr od Maxe, který proklouzl z vnější strany a pak byl McLarenem vytlačen z trati. Při zpětném pohledu není stoprocentně jisté, že by dostal pětivteřinový trest, takže možná by bylo lepší, kdyby si ponechal druhé místo,“ uvedl Marko, který pravděpodobně zapomněl, že nově se za tyto prohřešky uděluje deset vteřin, ne pět.
„Jedna věc vedla k další a emoce ve vysílačce gradovaly. Slušně řečeno, komentáře Maxe i jeho inženýra byly nevhodné. Skončili jsme na pátém místě a nesmíme zapomínat, že z pohledu čisté rychlosti jsme zaostali za McLarenem,“ přiznal Marko.
Bude se však s těmi emocemi něco dělat? Zatímco kritika na adresu Sergia Péreze proniká z Red Bullu pravidelně, kárání Maxe Verstappena je velmi vzácné. Obvykle se objevuje jen mezi řádky a v tomto případě se v týmu rozhodli, že během soutěžních víkendů Max nebude ponocovat za simulátorem.
„Max byl tento víkend dost citlivý a kritika na sebe nenechala dlouho čekat – není divu, když ponocoval za simulátorem. Musím říct, že v Imole šel spát až ve tři ráno, ale závod vyhrál. Max má jiný spánkový režim a v Maďarsku spal jako vždy sedm hodin. Jediným důvodem ponocování byla absence jednoho z jezdců jeho týmu. Přesto jsme se dohodli, že v budoucnu už nebude jezdit na simulátoru tak dlouho do noci,“ uvedl Marko.