logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunodovi přinesla body jedna zastávka v boxech: O této možnosti jsme ani nediskutovali

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 7. 2024

Jednoho pilota stáje RB zklamal tým svými strategickými rozhodnutími, druhý proměnil nepreferovanou strategii s jednou zastávkou na nesmírně cenné dva body. Zatímco Daniel Ricciardo po závodě pěnil, jeho týmový kolega opět poutal pozornost v pozitivním slova smyslu. Dokonale se tak rehabilitoval za nehodu v kvalifikaci.

Nehoda a zničení monopostu v sobotu nebyla úplně chyba Júkiho Cunody. Samozřejmě, mimo trať se ocitl vlastní vinou, ale nepříjemný schod za obrubníkem určitě neměl uniknout pozornosti FIA při prohlídce okruhu. Škaredě vypadající nehoda si naštěstí vyžádala jen škody na technice.

Japonský závodník následně spadl na startu na desáté místo za týmového kolegu. Ricciarda, který startoval na středně tvrdých pneumatikách, však tým povolal do boxů již po sedmi kolech, aby pokrýval undercut soupeřů za sebou. Daniel tím uvízl v provozu, ze kterého se nevymotal až do konce závodu.

Naopak, jak zjistíte i při pohledu na naše závodní centrum, Cunoda zůstal na mediumkách až 29 kol – ve skutečnosti šel Ricciardo podruhé do boxů ještě před Júkiho první zastávkou – a mechaniky navštívil jen jednou. „Pokud mám být upřímný, tak jsme neplánovali strategii s jednou zastávkou v boxech. Vůbec jsme nediskutovali o této možnosti,“ přiznal Cunoda po závodě.

„Při práci s pneumatikami a předvídání degradace jsme však odvedli velmi dobrou práci, dobře jsme komunikovali a závod pro nás skončil skvělým výsledkem,“ dodal Júki.

Strategie s jednou zastávkou měla být podle papírových předpokladů pomalejší cestou do cíle. Jak uvedl i Cunoda, týmy o ní prakticky ani neuvažovaly a šlo spíše o improvizaci ze strany RB. Japonec však nakonec všechny kalkulačky vyvedl z omylu a skončil na pěkném devátém místě za Georgem Russellem.

„Jsem velmi spokojen se svým závodem. Velká poklona patří týmu a mechanikům, kteří v noci dali dohromady auto. Bez nich bych zde teď nestál. Patří jim velký dík,“ řekl japonský závodník.

„Je velmi důležité, že auto se dostalo do dobré formy. Před námi je Spa, což je zcela odlišný okruh. Stát se může cokoli, ale jako obvykle potřebujeme z monopostu dostat co nejvíce rychlosti,“ dodal spokojeně Cunoda.

Související zprávy

Diskuze