logo F1zpravy.czF1online.sk

FIA připravila Piastriho o potenciální vítězství: Bolí to

Oscar Piastri
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala30. 6. 2024

Bez nadsázky můžeme konstatovat, že druhé místo Oscara Piastriho je velmi slabou náplastí pro McLaren i jeho příznivce. Britský tým měl totiž dnes opět další reálnou šanci vyhrát. A nakonec se netýkala jen Landa Norrise.

Pokud by totiž Oscar Piastri nepřišel po sporném rozhodnutí o svůj nejlepší čas v Q3, startoval by hned za dvojicí Verstappen – Norris. Nemusel by se tedy prodírat z konce první desítky. Je to samozřejmě teorie ve stylu „co když“, ale Piastri by byl v případě startu ze třetího místa v papírově nejlepší pozici, aby místo George Russella profitoval z kolize lídrů.

„Je v tom hodně „co když“ a „možná“, a trochu mě to bolí. Získal jsem své čtvrté pódium v kariéře, ale když jste blízko k vítězství, je to bolestivé,“ řekl Oscar Piastri.

Australan po startu kolidoval s Charlesem Leclercem, který utrpěl poškození monopostu. Piastrimu inženýr avizoval určité poškození na zadní části, které však nemělo znamenat významnou výkonnostní ztrátu.

Oscar postupně ožíval až ve druhé polovině závodu, a v závěru se krásným manévrem dostal přes Carlose Sainze. „V úvodu jsem nepostupoval dopředu tak, jak bych si přál. Ve špinavém vzduchu to bylo obtížné. Druhá část závodu byla v mém podání silnější, a získal jsem velmi dobré body.“

V samém závěru Piastri dotahoval George Russella, na útok však už čas nezůstal. „Na konci bychom potřebovali ještě pár kol. Když se ocitnete v bitvě o vítězství, věci se trochu změní. Snažil jsem se koncentrovat na to, co se dělo přede mnou, a jít co nejrychleji. Párkrát jsem při snaze dohnat George vyšel i mimo trať. Nemůžu říct, že bych se o to nepokusil, udělal jsem maximum,“ pokračoval třiadvacetiletý Australan.

O sporném verdiktu komisařů ze soboty jsme vás již podrobně informovali. Pilot McLarenu kvůli traťovým limitům přišel o třetí příčku, kterou si v kvalifikaci vyjel. Tento moment ho bolel ještě i po závodě vzhledem k tomu, že FIA rozhodla o porušení traťových limitů neobjektivním způsobem.

„Byl jsem z toho fakt zklamaný. Šel jsem tam trochu mimo, co je moje chyba. Když jsem však zjistil, že kolo mi vymazali na základě důkazu z kamery z vrtulníku, která zabírala jen mě, a v pochybném rozlišení, tak to mě trochu bodlo. Před závodem jsem byl velmi zanícený. Některé manévry proto přišly z větší vzdálenosti než běžně,“ uzavřel Oscar Piastri.

Související zprávy

Diskuze