Přetrvá Norrisovo a Verstappenovo přátelství? Záleží, co řekne, říká Norris
Pokvalifikační předpoklady se nenaplnily. V Rakousku jsme nakonec neviděli suverénní jízdu Red Bullu, ale rychlý McLaren a také kousek toho starého, nervózního a agresivního Maxe Verstappena. Vinu za kolizi s Landem Norrisem mu nepřipisují jen komisaři, ale i sám Norris. Ten teď čeká, jak se Verstappen zachová.
Když začnou boje o ty nejvyšší příčky, i pro to nejpevnější přátelství ve Formuli 1 je to zkouška ohněm. Po intenzivním souboji Landa Norrise s Maxem Verstappenem, který se prý nedržel pravidel ani principů férového závodění, je i toto kamarádství v ohrožení.
„Skončí naše přátelství? To nevím. Bude to záviset na něm a jak to vysvětlí. Pokud bude tvrdit, že byl v právu, tak je konec. Pokud přizná, že udělal něco hloupého, tak to pochopím,“ prohlásil Lando Norris, kterého vzájemná kolize připravila o potenciální vítězství i celý závod. Z něj nakonec odstoupil.
McLaren byl v neděli velmi rychlý a před Maxe Verstappena se pokusil dostat nejednou. Viděli jsme více hraničních soubojů a zdálo se, že je jen otázkou času, kdy se něco semele. Nakonec se Norris vydal na vnější stranu, kde mu obhájce titulu nenechal dostatek místa a vrazil do něj. Oba dostali defekt.
„Co mám k tomu říct? Byl to tvrdý a férový souboj, ale neřekl bych, že jím byl i na konci,“ uvedl pro Sky Sports Norris. „Těžko se to přijímá. Z mé strany to byl závod bez chyb a odvedl jsem dobrou práci, ale byl jsem vyřazen ze závodu, takže to je všechno.“
Pilot McLarenu se několikrát ozval ve vysílačce s tím, že Verstappen na brzdách měnil směr. Na to jsme v jeho podání byli zvyklí před pár lety, kdy neměl mistrovský monopost. V posledních dvou sezónách nic takového nepotřeboval předvádět, ale když se dostal pod tlak, vrátil se ke starým praktikám.
„Máme pravidlo: Nesmíte reagovat na druhého jezdce, ale on to udělal ve třech případech ze tří. Dvakrát se mi podařilo vyhnout se mu a pak… Nevrazil jsem do něj, ale potřetí on vrazil do mě,“ kroutil hlavou zklamaný Brit připomínaje, že bránící jezdec si má vybrat stranu a držet se jí, ne v poslední chvíli měnit směr. Z toho pak vznikají velmi nebezpečné situace. „Já jsem se jen snažil odjet vlastní závod. Na konci byl jasně pomalejší. Zničil si svůj závod i ten můj. Já s tím neumím nic udělat, podal jsem svůj nejlepší výkon. Nestačilo to, ale nebyla to moje vina.“
„Máme pravidla a pokud nedodržujeme pravidla, nic s tím neudělám. Já si jen musím dělat svou práci a jezdit rychle, jak jsem to dělal i dnes. Lehce by to stačilo k vítězství,“ prohlásil Lando.
Staří kamarádi si později určitě podají ruce, ale už to nebude takové jako dřív. „Nevím, bude to záviset na tom, co řekne. Pokud řekne, že neudělal nic špatného, tak ztratí můj respekt. Pokud přizná, že udělal něco trochu hloupého a vrazil do mě, byl trochu bezohledný, tak si trochu mého respektu zachová. Těžko to spolknout, když bojujete o vítězství. Já jsem se snažil být férový, on ne.“
Komisaři udělili Maxi Verstappenovi desetisekundový trest a dva body. Nizozemci připsali „převážnou“ část viny za způsobení kolize.
„Max Verstappen se blížil ke třetí zatáčce s Landem Norrisem na jeho levé straně. Před tím, než zatočil, pilot auta s číslem 1 se posunul doleva, čímž způsobil kolizi s Landem Norrisem,“ vysvětlila FIA. „Komisaři rozhodli, že Max Verstappen nese převážnou část viny, proto v souladu s precedenty udělují výše zmíněnou penalizaci.“