logo F1zpravy.czF1online.sk

V Mercedesu nechápou rychlost Red Bullu: V zatáčkách měl výhodu 12 km/h

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala30. 6. 2024

Červeným býkům se v Rakousku podařilo něco nevídaného. Na Red Bull Ringu je v podstatě jen sedm pořádných zatáček a kolo je po Monaku nejkratší v kalendáři, ale Max Verstappen přesto porazil konkurenci o čtyři desetiny. V Mercedesu se nestačí divit, jak dosáhl takového raketového tempa.

„Jen“ čtyři desetiny přitom na Verstappena ztratil Lando Norris. Mercedes byl ještě o desetinu pomalejší. Lewis Hamilton se v kvalifikaci při pohledu na telemetrii divil, jak je to možné. „Od [sprintové] kvalifikace jsme auto upravili a bylo lepší. Neměli jsme žádné velké problémy. V rychlých sekcích jsme však na Maxe výrazně ztráceli. Výrazně. Je to šílené, o kolik byl rychlejší. Byl rychlejší o 12-13 km/h.“

Britský jezdec v sobotu prozradil, že Mercedes nasadil o trochu větší zadní křídlo, které by mu mělo pomoci s pneumatikami v závodě. Kromě toho poněkud sníží jeho maximálku na rovinkách, ale rozhodně ne v rychlých zatáčkách, kde se o dobrou rychlost stará přítlak.

S výjimkou toho prý v Mercedesu neudělali žádné změny, které by mohly monopostu tak srazit hřebínek v rychlých zatáčkách. „Ne. Zkrátka jsme neměli dostatek přítlaku. Neudělali jsme žádné kompromisy. Toto je všechno, co jsme měli k dispozici.“

Toto Wolff se divil stejně jako Lewis Hamilton. V rozhovoru pro německou Sky prohlásil, že Verstappen byl jako z jiného světa. „Takhle je na tom naše auto. V rychlých zatáčkách na Verstappena ztrácíme 12 km/h, takže je samozřejmé, že proti tomu nic nezmůžete. Odstup na Maxe je enormní a to na trati, na které jedno kolo trvá minutu. Max jezdí jako na jiné hemisféře, je pryč.“

V neděli to Verstappen snad nebude mít tak snadné. Viděli jsme, že Lando Norris mu v úvodu sprintu dokázal nadělat problémy. Z hlediska čistého tempa však v Mercedesu nečekají žádná překvapení. „Pořadí je asi stejné, jaké jsme právě viděli, a zřejmě takové bude i v neděli. Myslím si však, že hlavní příčinou je problém s přítlakem. V rychlých zatáčkách ho nemáme dostatek.“

Související zprávy

Diskuze