Důvody Pérezova vypadnutí v Q1: Provoz v předposledním kole a problémy s autem
Zatímco Max Verstappen se připravoval na třetí část monacké kvalifikace, Sergio Pérez už stál v zóně pro novináře a poskytoval rozhovory. Vypadl totiž už v první části, protože dokázal porazit jen Saubery. Vysvětlení této blamáže hledal vpravo i vlevo.
Sergio Pérez se v první části kvalifikace zmohl jen na kolo na úrovni 1:12,060. Na postup by potřeboval najít dalších 0,173 sekundy, což v Monaku není vůbec málo. Max Verstappen však ukázal, že to bylo možné.
“Celý víkend jsme se trápili. Nedařilo se nám vyřešit problémy s monopostem. Měnili jsme na něm mnoho věcí,” vysvětloval svůj nelichotivý výsledek Sergio Pérez, kterému hrozí, že z Monaka bude odcházet bez bodu. “V kvalifikaci jsme nedokázali chytit rytmus. Proto jsme zpočátku dost výrazně zaostávali.”
Během Q1 se Mexičanovi podařilo najít větší pohodu v autě. “Pak v mém posledním kole, když už věci vypadaly dobře, jsem se ocitl v provozu v šesté a sedmé zatáčce. Těch pár desetin stačilo na to, abych vypadl. Na první místo jsem ztratil polovinu sekundy, takže rozdíly byly nesmírně malé.”
Pokud se pilot dostane do provozu v nejpomalejší části okruhu a celého kalendáře, v bájné šesté zatáčce, na jeho kolo to bude mít negativní dopad. Sergio Pérez však téměř celé poslední kolo odjel sám jako prst. Jen sotva by si mohl přát ideálnější podmínky pro svůj pokus v první části kvalifikace, když je na trati 20 monopostů. Během své jízdy potkal jen dva soupeře, kteří se mu vzorně vyhnuli za čtvrtou zatáčkou.
Prozraďme však, že ve skutečnosti si Mexičan popletl poslední kolo s předposledním, ve kterém skutečně musel obcházet monoposty ve zmíněné sekci.
Pérez dostal i doplňující otázku: Kdyby ve svém kole nepotkal provoz, postoupil by? “Určitě jsme měli být v Q3. Vzhledem k tomu, jaké jsou zde drobné rozdíly, by perfektní kolo všechno úplně změnilo. Dnes ráno jsme bojovali o první pětku. Je to hotová katastrofa.”