Albon: Šli jsme až bolestivě pomalu
Velká cena Monaka měla na bodovaných příčkách tři závodníky. K Charlesovi Leclercovi a Georgeovi Russellovi se připojil i Júki Cunoda, který se šoupal ještě pomaleji než Ferrari s Mercedesem. Alex Albon ho přesto nedokázal předjet.
Williams po osmi velkých cenách smazal nulu v konstruktérském šampionátu, čímž přeskočil Alpine. Alex Albon se však na tyto dva body pořádně nadřel, byť ne v tradičním slova smyslu. Říká se, že udělat chybu při jízdě na plný plyn je obtížné, ale když jezdíte výrazně pod své možnosti, tak ještě obtížnější. Taková pomalá jízda a nemožnost předjet soupeře musela být i nesmírně frustrující.
„Tempo bylo až bolestivě pomalé,“ povzdechl si Alex Albon v rozhovoru pro oficiální kanál F1. „Bylo bolestivě pomalé. Viděl jsem, že má rychlost, tak jsem si říkal, že tihle kluci to rozehráli až příliš pomalu. Klidně mohli být rychlejší. Asi po 20 kolech jsme dostali celé kolo.“
Júki Cunoda po červené vlajce nasadil tvrdou směs, nuže nemusel až tak úzkostlivě šetřit pneumatiky. Beztoho jezdil o dvě sekundy na kolo pomaleji než George Russell a tím pádem i Charles Leclerc, který ho později jen kopíroval.
„Popravdě ke konci to bylo těžké, pneumatiky degradovaly, ale nemyslím si, že bychom potřebovali jet až takhle pomalu,“ poznamenal na tvrdých pneumatikách jezdící pilot Williamsu, jehož monacký zážitek nenadchl, ale zisk bodů mu neděli zpříjemnil.
„Možná to bylo trochu nudné. Kéž bych měl krásnější a zábavnější závod, a tak získal první body, ale bereme to. Deváté místo je pro nás super. Dostalo nás to do hry a před následujícím závodem nám to napne plachty. Loni nám hodnou chvíli trvalo, než jsme získali první body, ale pak jsme začali přidávat. Nevidím důvod, proč bychom to nemohli udělat opět,“ dodává Albon. „Pracujeme na autě, trochu jsme snížili jeho hmotnost, přinesli menší vylepšení a vyplatilo se to.“