Albonovi pomohl poryv větru: Získal jsem dvě a půl desetiny v první zatáčce


Alex Albon se stal jedním z hrdinů sobotní kvalifikace. Britsko-thajský závodník porazil svého dobrého přítele George Russella a skončil na vynikajícím pátém místě. Dokázal to s mikroskopickým náskokem na jezdce za sebou. Sám k úspěchu přistoupil skromně a řekl, že měl zkrátka štěstí.
V těchto podmínkách a v takto vyrovnaném startovním poli záleží na každé maličkosti. Viděli jsme to v úvodu Q3, když zpoza mraků vykouklo sluníčko, trať se oteplila o tři stupně Celsia a najednou všichni zpomalili. Evoluce trati byla na svém vrcholu a v Q3 nepřišel očekávaný skok vpřed.
V druhých pokusech piloti upravili svou přípravu a řada z nich se dokázala zlepšit. Velký skok udělal také Alex Albon, kterého si zavolal Anthony Davidson, aby ho při televizní obrazovce televize Sky provedl jeho kolem. Hned na úvod je vyrušil Alexův kamarád George Russell, který se pilota Williamsu okamžitě zeptal, jaké bylo jeho tajemství.
„Znáš to, když máš štěstí na čelní vítr a přijde poryv? Přesně to se mi stalo v první zatáčce,“ zasmál se Albon. Ten následně vysvětlil: „Nebudu lhát, po první zatáčce jsem byl rychlejší o dvě a půl desetiny a netuším, jak se mi to podařilo. Přesně to jsem řekl Georgeovi. Podle mě to byl zkrátka náraz čelního větru, který vám pomůže srotovat auto a máte dobrý výjezd.“
Ten prožíval do startu kvalifikace velmi těžký víkend. V pátečním sprintovém rozstřelu měl problém s baterií, která mu nedodávala maximální energii a vypadl už v SQ1. Před sobotou tým snížil přítlak a Albon zabral v nejdůležitějších fázích kvalifikace. „Nebyl to nejkomfortnější den,“ přiznal Alex.
„Udělali jsme změny v nastavení. Ve sprintu jsme si uvědomili, že máme příliš mnoho přítlaku, takže jsme snížili křídla, což bylo v kvalifikaci trochu náročné a ztížilo to přípravu pneumatik,“ pokračoval pilot Williamsu.
„V posledním kole se nám to však podařilo trefit do správného okna. S Pirelli to tak chodí. Pokud jste na začátku kola v dobrém okně a příliš se nekloužete, tak se gumy zlepšují a zlepšují. Mezi Q2 a Q3 jsme v tomto směru dokázali udělat dobrý krok a jsem velmi spokojen s pátým místem,“ dodal Albon.
Jeho týmový kolega Carlos Sainz tentokrát neměl takové štěstí. Rodák z Madridu měl výborný pátek a v sobotním sprintu získal cenné tři body za šesté místo. V kvalifikaci se mu však jeho monopost obrátil zády. Při pohledu na páté místo Albona je patnáctá příčka Sainza frustrující výsledek.
Dvojnásob to platí, když si uvědomíme, že Carlos zajel v Q1 lepší čas než v Q2. „Nejsem si jistý, co se tam stalo. Musím se na to podívat, protože je velmi zvláštní, že v Q2 jsem ve srovnání s Q1 zpomalil,“ konstatoval Sainz.
„Jistě, možná vyšlo slunce, trochu se změnily teploty a na jedno kolo jsme museli nasadit použité pneumatiky, což nepomohlo mému jezdeckému rytmu. Musíme to zanalyzovat, protože v Q1 jsme byli stejně silní, nebo dokonce silnější, než v předchozím průběhu víkendu,“ dodal Carlos.