logo F1zpravy.czF1online.sk

Júki Cunoda toužil jet i rychleji, ale musel dodržet týmový grafikon

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala28. 5. 2024

Nekonečně pomalá jízda, kterou se vyznačoval nedělní závod v Monaku, zlobila více jezdců včetně těch, kteří se o toto tempo starali. Kdyby to bylo na Júkim Cunodovi, prý by rád šlápl na plyn, ale i on musel plnit příkazy boxové zídky.

Cunoda byl v neděli strojvůdcem třetího vláčku po Charlesovi Leclercovi a Georgeovi Russellovi. Zpočátku měl za sebou téměř celý zbytek pole, ale postupně se i vzadu začaly tvořit rozdíly, když se někteří jezdci rozhodli alespoň něco vyzkoušet a zamířili do boxů. Za japonským závodníkem se však od startu až do cíle vezl Alex Albon, který žertoval, že nepotřeboval ani monopost Formule 1. Vespa by mu prý pohodlně stačila k tomu, aby stíhal Júkimu Cunodovi.

„Je dobré, že jsme opět získali body. Myslím si, že jsme si je zasloužili,“ říkal pro F1TV Júki Cunoda, který dostal povolení přidat až v posledních kolech závodu. „Bylo to takové balancování mezi tím, co jsem chtěl já, a strategií.“

„Samozřejmě, já jsem chtěl zatlačit, ale ze strategického hlediska jsme nechtěli. Takže jsem se snažil zachovat klid. Posledních pár kol jsem si užil,“ pousmál se pilot týmu Racing Bulls. „Tohle jsou moje první body v Monaku, takže to byl šťastný den.“

Cunoda už po osmi závodech sezóny překonal svůj bodový zápis z loňského roku a opět porazil týmového kolegu Daniela Ricciarda. Zatím dělá maximum pro to, aby ve Formuli 1 mohl působit i v dalších letech.

„Sbírat body je velmi důležité. I stáj mi umožňuje okamžitě najít sebedůvěru tím, že mi už v prvním tréninku poskytne auto s dobrou rychlostí,“ děkuje i předzávodní přípravě. „Takové věci mi pomáhají dostat se do pohody a koncentrovat se na svou práci. Na každém závodě jsme nesmírně konzistentní. Budeme pokračovat v tom, co děláme.“

Související zprávy

Diskuze