Alonsa popletla monacká procesí. Po závodě si myslel, že skončil na bodech
Fernando Alonso si při pohledu na šachovnicovou vlajku vydechl a dojezdové kolo začínal se špetkou spokojenosti, že pro svůj tým vybojoval alespoň desáté místo. Když mu však inženýr oznámil, že skončil jedenáctý, celkem se zháčil.
„Kamarát, já jsem si myslel, že jsme na desátém místě,“ podivil se Fernando Alonso ve vysílačce, ale inženýr Chris Cronin se mu neomlouval za chybu. Žádnou totiž neudělal. „Obávám se, že nejsme…“
Lance Stroll startoval ze třináctého místa, Fernando Alonso hned za ním. Když v prvním kole vypadl ze hry Esteban Ocon a na ocase se ocitl Carlos Sainz, oba se posunuli o dvě místa. Stroll byl během červené vlajky desátý, Alonso dvanáctý. FIA však byla nucena vrátit pořadí na čáru SC2, na které byl Carlos Sainz stále třetí a Daniel Ricciardo až za Aston Martiny, nikoli mezi nimi.
Zelené monoposty tak pokračovaly v závodě na jedenácté a dvanácté pozici, ale Alonso počítal s tím, že Stroll drží poslední bod. I proto začal brzdit jezdce za sebou, aby mu poskytl pitstop zdarma. Když nakonec Stroll dostal defekt, dvojnásobný šampion Alonso musel vzít věci do vlastních rukou.
Nebo si to alespoň myslel. „Byl jsem zmatený, protože když jsme si vypracovali náskok a Lance byl po zastávkách přede mnou, řekli mi: OK, získali jsme desáté místo,“ snažil se vysvětlit si průběh závodu Fernando Alonso. „Tohle všechno jsme dělali pro ten poslední bod. Když tedy Lance dostal defekt, říkal jsem si, že teď je na mých bedrech odpovědnost dovézt tento bod domů na starých pneumatikách. Odjel jsem 50 kol v tom, že jsem desátý.“
„Když jsme proťali cílovou čáru a řekli mi, že jsme na jedenácté pozici, říkal jsem si, že všechen ten stres byl zbytečný. Ale drželo mě to naživu,“ pousmál se Španěl, který tak určitě neusínal.
Stále mu však vrtalo hlavou, kde se vlastně přepočítal. „Nevím, co se stalo. Když vyšla červená vlajka, Lance byl desátý, já jsem byl dvanáctý. V jednu chvíli vrátili Sainzovi třetí místo, takže jsme byli na dvanáctém a čtrnáctém místě, ale měli jsme být třináctý a čtrnáctý. Ale Lance byl před Danielem, kde neměl být,“ dokonale se pletl Alonso. Celý hlavolam shrnul jednoduše: „Takže nevím, ze které pozice jsem startoval a nevím, na kterých příčkách jsem jezdil.“
Po Monaku se už tradičně bylo třeba vrátit k otázce, zda by se nemělo něco udělat se zdejším okruhem nebo pravidly. Fernando Alonso navrhuje, aby se přinejmenším zakázalo přezouvat během červené vlajky.
„Jediný zajímavý bod v monackých závodech jsou zastávky v boxech, které je třeba absolvovat. Pokud toto vzrušení spojené s pitstopy odeberete, nezbude vám nic,“ prohlásil Alonso. „Možná to znovu otevře debatu, zda by během červené vlajky neměla být zakázána výměna pneumatik, nebo alespoň povinnost zůstat na stejné směsi nebo něco. V opačném případě to za jistých okolností uškodí velké ceně.“
Španěl nakonec ještě zhodnotil výkon svého týmu. „V našem případě jsme měli opět velkou smůlu. Neměli jsme rychlost. Byl to špatný víkend, o tom není pochyb. Nemůžeme skrývat náš výkon, ale nelze skrýt ani to, že jsme měli velkou smůlu. Začali jsme na tvrdé směsi, abychom první stint natáhli a měli alternativní strategii. Přišla však červená vlajka, museli jsme nasadit mediumky a odjet na nich 78 kol. To je kamikadze strategie, ale jediný způsob, jak se pokusit bodovat.“