Aston Martin byl najednou senzační: Auto je na tom lépe než má záda, směje se Alonso

Slovy Charlese Leclerca, dnes nerozumíme ničemu. Jedním z mnoha překvapení sobotního dění na Hungaroringu byly i výkony Aston Martinu. Fernando Alonso a Lance Stroll hodnou chvíli působili dojmem, že jsou ve hře o druhý řad. Nakonec jsou ve třetím, což je stále vynikající výsledek, zejména při pohledu na jejich malou ztrátu.
Aston Martin aplikoval během celé kvalifikace odlišný přístup. Fernando Alonso a Lance Stroll vycházeli na trať dříve a neustále míchali karty. Při pohledu na formu týmu v Spa je páté a šesté místo obrovským překvapením, zejména při ztrátě asi jedné desetiny na Charlese Leclerca.
Tento výsledek je velké zadostiučinění i pro pátého na startu Fernanda Alonsa, který celý víkend bojuje se svalovým zraněním. „Samozřejmě, že to je jezdcem,“ zvolal nadšeně a se smíchem španělský závodník na otázku, odkud se vzal tento výkon.
„Ale ne, auto bylo tento víkend mnohem lepší a musíme pochopit, jak je to možné, protože před šesti dny jsme byli v Spa na devatenáctém a dvacátém místě, zatímco dnes jsme na pátém a šestém, i když se auto příliš nezměnilo. Zdá se, že charakteristiky a uspořádání tohoto okruhu lépe vyhovují našemu balíku. Takové víkendy musíme maximalizovat,“ dodal Alonso.
Aston Martin nadále přináší nějaká vylepšení. I když šéf stáje Andy Cowell říká, že všechno se dělá s ohledem na příští rok a inženýři se snaží naučit, co by jim mohlo pomoci po zavedení nových technických pravidel, pro fanouška se zlepšení nejsnadněji vždy odůvodňuje „fyzickými“ změnami na monopostu.
„Toto je na sto procent zásluha týmu a úsilí všech v továrně i tady na trati. Dnes to bylo možná poprvé, co pořádně používáme nové přední křídlo, které nám dodává extra přilnavost v zatáčkách. To je v Maďarsku velmi důležité,“ řekl Alonso.
„Snažíme se lépe pracovat i s našimi nástroji v továrně, jako větrný tunel nebo CFD, a zapojit všechny nové lidi. Toto je třetí balík vylepšení, nejprve jsme nasadili nový balík v Imole, potom přišla nová podlaha v Silverstone a nyní nové přední křídlo, všechna tato vylepšení přinesla očekávané výsledky, což je velmi slibné pro příští projekt,“ dodal Alonso.
Na závěrečnou otázku, jak jsou na tom jeho záda, s úsměvem odpověděl: „Auto je lepší než má záda, ale v neděli ze sebe vydám maximum!“
Nejpomalejší auto v Spa proměnil na jedno z nejrychlejších na Hungaroringu i Lance Stroll, který dokonale stínil svého týmového kolegu. Pokaždé byl o málo pomalejší a platilo to i o posledním pokusu v Q3. Šesté místo za Alonsem však nebude kanadského závodníka nijak mrzet.
„Auto bylo v ideálním okně od prvního kola ve volném tréninku. Platilo to i o dnešní kvalifikaci. Příjemně se s ním jezdilo a je to pro nás dobrý obrat v porovnání s Belgií,“ řekl po sobotě spokojeně kanadský závodník.
„Myslím si, že za tím můžeme hledat charakteristiky okruhu a vyšší přítlak. Dnes příliš nefoukalo a bylo chladněji. Naopak, v Spa potřebujete efektivitu na rovinkách a přítlak v druhém sektoru, což nás trápilo. Rád bych měl všechny odpovědi. Přál bych si je mít a rád bych to zopakoval každý víkend. V kokpitu jsem se cítil velmi dobře. Pokusíme se na to přijít a zopakovat to i na dalších okruzích,“ dodal Stroll.