Alonso: Když se začneme bavit o letošním autě, Newey z kanceláře odejde

Po úspěšných letech v Red Bullu by Adrian Newey jistě dokázal udělat i z letošního Aston Martinu konkurenceschopný monopost. Sám si však uvědomuje, že jeho úkolem je něco zcela jiného, a podle toho vypadají i setkání s inženýry. Fernando Alonso prozradil, že když se tým začne bavit o sezóně 2025, Newey přestane poslouchat a raději odejde.
Současná éra přísavného efektu se chýlí ke konci. Každé euro a každá hodina investovaná do příštího auta má proto mnohem vyšší hodnotu, i vzhledem k tomu, že na začátku vývoje se dají lehce najít desetinky sekundy a další sada pravidel bude opět platit několik let.
Adrian Newey proto musí odolávat pokušení pomáhat inženýrům při práci s monopostem AMR25 a podle Fernanda Alonsa se mu to daří. „Pracuje, zapojuje se a je vysoce motivovaný. Je však pravdou, že letošní auto ho příliš nezajímá,“ prozradil španělský matador. „Pokaždé, když položíme otázku v souvislosti s tímto rokem, nebo jak bychom mohli něco vylepšit, vstane a odejde do vedlejší kanceláře. On už je v režimu na rok 2026.“
Newey hovořil o své práci minulý víkend na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Vývoj příštího auta ho velmi zaujal. „Změny v pravidlech mi přijdou velmi stimulující,“ řekl španělské televizi DAZN. „Objevují se příležitosti přijít s novými myšlenkami, což platí pro každého. Netvrdím, že představíme něco ohromujícího, ale stále je to nesmírně motivující.“
Legendárního konstruktéra práce stále baví a velmi se mu v ní daří navzdory tomu, že se stále drží některých zastaralých postupů. „Já jsem posledním dinosaurem v tomto odvětví, který stále používá rýsovací desku. Pro mě je to jakýsi jazyk. Je to způsob, jak přenést myšlenky na nějaký podklad a tam je dále rozvíjet.“ Někdo si třídí myšlenky tak, že si je zapíše na papír, někdo si zas všechno narýsuje.
Teď se však musí naplno zakousnout do práce nejen konstruktéři šasi, ale i pohonných jednotek. Aston Martin bude od příštího roku nasazovat agregáty Hondy s palivy Aramco. Tento trojlístek věří, že se mu podaří namíchat vítězný koktejl.
„Nová pravidla představují obrovskou výzvu,“ poznamenal Newey. „Myslím, že poprvé se mění pravidla šasi i pohonných jednotek současně. Všechny týmy budou tvrdě pracovat na tom, aby tyto změny integrovaly co nejlépe.“