Závodní rychlost je uspokojivá, musíme však popracovat na té kvalifikační, říká Shovlin
Mercedes se po předsezónních testech jeví být jedním z aspirantů na druhé, případně třetí místo v týmové soutěži. Silnou stránkou monopostu W15 jsou podle šéfa traťových inženýrů Andrewa Shovlina delší závodní stinty, ale po mnoha směrech je stále co zlepšovat. Za snad největší slabinu týmu z Brackley Brit pokládá rychlost na jedno kolo.
Mercedes se na předsezónních testech zaměřil zejména na závodní rychlost s důrazem na delší stinty. Jelikož po této stránce není „stříbrným šípem“ co vytýkat, v trénincích na Velkou cenu Bahrajnu se německý celek upřejí zejména na rychlost kvalifikační, a tedy na oblast, ve které vidí Andrew Shovlina prostor pro zlepšení.
„Stále se snažíme doladit nastavení auta, máme před sebou ještě dlouhou cestu,“ nechal se slyšet šéf traťových inženýrů Mercedesu. „Celkově jsme však spokojeni, určitě jsme udělali pokrok. Co se týká závodního tempa, nejsilnější se zdáme být v dlouhých stintech.“
„Potřebujeme se však zlepšit v časech na jedno kolo. Přesto očekáváme, že budeme po návratu na trať předvádět dobré výkony.“
Mercedes zápasil po změně pravidel v roce 2022 s poskakováním a výkyvy formy. Zatímco jeden víkend se sotva umístil na bodech, o týden později patřil k nejrychlejším autům na trati. Shovlin naznačuje, že monopost W15 by měl být předvídatelnější a v týmu prý přesně vědí, co od něj mohou kdy očekávat.
„S mnoha problémy, s nimiž jsme se bořili posledních dvanáct, případně dvacet čtyři měsíců na monopostech W13 a W14, jsme se, zdá se, vypořádali. Je to nesmírně povzbuzující,“ poznamenal Shovlin.
Výrazně pozměněný Mercedes si nepochvaluje jen Shovlin, ale také Lewis Hamilton. „Jezdit s ním je mnohem příjemnější,“ uvedl sedminásobný šampion. „Navíc, stále se můžeme zlepšit, i když se zdá, že Red Bull se pohybuje v jiné lize. Současný monopost je však dobrý, myslím si, že je na čem stavět,“ doplnil devětatřicetiletý veterán.