Potřebujeme najít ještě hodně času na kolo, zní z Mercedesu
Na bahrajnských testech zaznělo z úst loňských pronásledovatelů Red Bullu mnoho pozitivního. Ferrari je mnohem konzistentnější, Mercedes je mnohem lepší platforma, McLaren je krok vpřed v mnoha oblastech atd. Takové řeči však veřejnost, která touží po vyrovnaném titulovém boji, může akorát tak naštvat, když hned potom si kluci odkašlou a řeknou, že na Red Bull nemají. Závěrečný výsledek tedy působí spíše pochmurně.
Aktuálně se nevede diskuse o tom, zda se Ferrari, Mercedes nebo McLaren dotáhli, ale jaká bude jejich ztráta. Je hezké mluvit o pozitivech, ale jsou to vůbec pozitiva, když má Red Bull náskok minimálně tři desetiny?
Dobrým příkladem jsou v tomto směru i slova Lewise Hamiltona, který se k novému monopostu W15 vyjádřil povzbudivě, ale hned poté dodal – a velmi podobně se vyjádřil například i Charles Leclerc –, že na vítězství to zatím nebude. „Víme, že nás čeká hodně práce a ještě nejsme tam, kde chceme být. Před začátkem testů jsme to ale věděli,“ prohlásil sedminásobný šampion.
„Máme skvělou platformu, na které můžeme stavět. V následujících dnech budeme tvrdě pracovat a projdeme si všechna data z předsezónních testů. Velmi se těším na začátek sezóny. Budeme ve dobré formě,“ slíbil Hamilton.
Ještě před dvěma lety by tato slova znamenala bojovat o vítězství. Žijeme však ve zvláštní době, kdy se za konkurenceschopného považuje i ten, který nemá na více než na druhé či třetí místo. Spokojenost už vládne i s realitou, že nepostavíte neovladatelné auto, které se na trati chová nepředvídatelně.
„Jsme si vědomi, že je potřeba najít ještě hodně času na kolo,“ prohlásil George Russell. „Před testy jsme ale věděli, že to tak bude. Red Bull vypadá být opět velmi silný.“
„Přesto jsem přesvědčený, že jsme ve mnohem lepší pozici než před dvanácti měsíci. Tým v Brackley a Brixworthu odvedl skvělou práci, aby nás dostal do této pozice s autem, které je krokem správným směrem. Teď se musíme soustředit jednak na to, abychom z našeho balíku dostali co nejvíce, ale také mu dodali více přítlaku, abychom mohli zmenšit naši ztrátu,“ řekl Russell.
Zdá se, že „být ve mnohem lepší pozici než před dvanácti měsíci“ je ve Formuli 1 novým měřítkem spokojenosti. My jsme se však nedokázali ubránit dojmu, že Mercedes ztrácel v průměru na Red Bull šest desetin na kolo. S něčím takovým by přece v týmu jako Mercedes neměla panovat ani částečná spokojenost. Slovy však podtrhl pravý opak i šéf traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin.
„Tým tvrdě pracoval na odstranění problémů s řízením, které byly nedílnou součástí loňského monopostu W14. Vypadá to, že jsme mnohé z těchto problémů nechali za sebou, což je skvělé vidět. Během testů jsme udělali dobré pokroky v našem chápaní auta. Naším úkolem v následujících dnech je shromáždit výsledky a sestavit nejlepší balík před startem závodního víkendu,“ řekl Shovlin.
„Nikdy není snadné předpovídat tempo na základě testů, protože všechny týmy dokážou poměrně efektivně skrývat své tempo, když chtějí. Je ale jasné, že jsme ve mnohem lepší pozici než před dvanácti měsíci,“ zopakoval zjevně mantru celého Mercedesu Shovlin.