Podle Wolffa je nepravděpodobné, že Red Bull hned postaví špičkový motor

Red Bull zažívá turbulentní období, které se zřejmě ještě neskončilo. Už za pár měsíců se totiž ukáže, jaké výsledky bude mít nové motorové oddělení červených býků a zda jejich pohonná jednotka bude konkurenceschopná. Podle Tota Wolffa je nepravděpodobné, že by se rakouské stáji hned na první pokus podařilo postavit vítězný agregát.
Během spolupráce s Hondou se Red Bull dozvěděl hodně o současných pohonných jednotkách, ale při vývoji příštího motoru se musí spolehnout jen sám na sebe a automobilku Ford, která se s ním dohodla na spolupráci. V konkurenci Mercedesu, Ferrari a Hondy to však nebudou mít vůbec jednoduché.
„Vždy je možné, že v jejich nové továrně a od jejich lidí vznikne něco dobrého,“ řekl Toto Wolff, ale vzápětí připomněl: „Když si však vypočítáte pravděpodobnosti, byl by to opravdový úspěch, kdyby okamžitě dokázali udělat díru do světa.“
Může se Red Bull porovnávat s Mercedesem? Wolff zdůrazňuje, že německá značka „vyvíjí motory více než 30 let“ a má za sebou nejedno úspěšné období. Po sezoně 2014 dokonce absolutně dominovala celé Formuli 1.
„Samozřejmě, chtěl bych, aby to bylo opět jako v roce 2014,“ řekl otevřeně Wolff. „Naše motory však bude nasazovat také McLaren, Williams a Alpine. V každém případě jedna věc je jasná. Pokud to někdo s motorem zcela pokazí, ať by to byl Red Bull, Ferrari nebo dokonce my, tak bude mít opravdový problém. Nebavíme se totiž o deficitu na úrovni desetinek sekundy, ale o podstatně větším.“
Něco takového by se mohlo stát i Mercedesu. „Jsme ve velké mlze. Možná existuje koncepce, kterou jsme přehlédli, a to na autě i na motoru. Největší rozdíly budou mezi bateriemi, ale v každém případě jsme už přestali investovat velké množství energie do současného auta.“
Týmy musí začít pracovat na příštích monopostech. „Menší skupina se zabývá jen optimalizací nastavení, ale z hlediska aerodynamiky už nemáme v plánu žádný dlouhodobý vývoj. I když někdo jiný občas přinese nové komponenty, stoprocentně se už koncentruje na příští rok. Pokud někdo začne s pracemi později, vážně riskuje.“