logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Wolffa je nepravděpodobné, že Red Bull hned postaví špičkový motor

Továreň Red Bullu, Milton Keynes, ilustračné
© Twitter/RBContentPool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:16

Red Bull zažívá turbulentní období, které se zřejmě ještě neskončilo. Už za pár měsíců se totiž ukáže, jaké výsledky bude mít nové motorové oddělení červených býků a zda jejich pohonná jednotka bude konkurenceschopná. Podle Tota Wolffa je nepravděpodobné, že by se rakouské stáji hned na první pokus podařilo postavit vítězný agregát.

Během spolupráce s Hondou se Red Bull dozvěděl hodně o současných pohonných jednotkách, ale při vývoji příštího motoru se musí spolehnout jen sám na sebe a automobilku Ford, která se s ním dohodla na spolupráci. V konkurenci Mercedesu, Ferrari a Hondy to však nebudou mít vůbec jednoduché.

„Vždy je možné, že v jejich nové továrně a od jejich lidí vznikne něco dobrého,“ řekl Toto Wolff, ale vzápětí připomněl: „Když si však vypočítáte pravděpodobnosti, byl by to opravdový úspěch, kdyby okamžitě dokázali udělat díru do světa.“

Může se Red Bull porovnávat s Mercedesem? Wolff zdůrazňuje, že německá značka „vyvíjí motory více než 30 let“ a má za sebou nejedno úspěšné období. Po sezoně 2014 dokonce absolutně dominovala celé Formuli 1.

„Samozřejmě, chtěl bych, aby to bylo opět jako v roce 2014,“ řekl otevřeně Wolff. „Naše motory však bude nasazovat také McLaren, Williams a Alpine. V každém případě jedna věc je jasná. Pokud to někdo s motorem zcela pokazí, ať by to byl Red Bull, Ferrari nebo dokonce my, tak bude mít opravdový problém. Nebavíme se totiž o deficitu na úrovni desetinek sekundy, ale o podstatně větším.“

Něco takového by se mohlo stát i Mercedesu. „Jsme ve velké mlze. Možná existuje koncepce, kterou jsme přehlédli, a to na autě i na motoru. Největší rozdíly budou mezi bateriemi, ale v každém případě jsme už přestali investovat velké množství energie do současného auta.“

Týmy musí začít pracovat na příštích monopostech. „Menší skupina se zabývá jen optimalizací nastavení, ale z hlediska aerodynamiky už nemáme v plánu žádný dlouhodobý vývoj. I když někdo jiný občas přinese nové komponenty, stoprocentně se už koncentruje na příští rok. Pokud někdo začne s pracemi později, vážně riskuje.“

Související zprávy

Diskuze