logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Rosberga jsou jednání s Wolffem peklo. Nezjistíte ani, jestli vám nechal „viděno“

Toto Wolff
© Sulay Kelly/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 7. 2025

Je Toto Wolff skutečně nejlepším vyjednavačem na startovním roštu? Třeba říci, že Lewis Hamilton ho loni v lednu pořádně překvapil přestupem do Ferrari a šéf Mercedesu si při dohadování jeho smlouvy nechal otevřený až příliš velký prostor. Angažování Kimiho Antonelliho bylo odvážné, ale zatím nepřineslo velké ovoce. O co se šéf Mercedesu pokouší teď?

Pokud máme věřit nejhodnověrnějším zprávám o dalším vývoji, tak Toto Wolff chce v příští sezoně pokračovat se svým aktuálním jezdeckým složením, ale zároveň si chce nechat otevřená dvířka na rok 2027 pro případnou dohodu s Maxem Verstappenem. Při vyjednáváních tedy musí být nesmírně důsledný a dohodnout se s Russellem a Antonellim způsobem, který mu to umožní.

Jezdci totiž preferují dlouhodobou jistotu a víceleté smlouvy. Wolff tak musí využít svého obchodnického umu, kterého má podle Nica Rosberga na rozdávání. „Během maďarského víkendu bude srpen a George Russell teď říká, že do Budapešti nebude smlouva hotová. Do konce sezóny zbývá už jen pár měsíců a George nyní s jistotou tvrdí, že kontrakt nebude v nejbližší době. To je trochu extrémní, ne?“ mluví mistr světa z roku 2016.

Ten strávil pod vedením Wolffa několik let v Mercedesu, když byl tým s přehledem nejlepší a jeho šéf měl všechny trumfy v rukou. Toto si tehdy mohl v podstatě vybrat kteréhokoli jezdce, protože každý chtěl jezdit za Mercedes. I když Rakušan doufá, že se v roce 2026 vrátí do této pozice, jeho tým se momentálně nemůže pochlubit nejlepším balíkem.

„S Totem se příšerně vyjednává, protože jeho taktika je prostě se vypařit. Pokud ho chcete kontaktovat, jak teď George, Toto prostě zmizí. George se mu pokusí napsat, aby se věci daly do pohybu, ale Toto nikde,“ řekl Rosberg.

„Toto má dokonce způsob, jak se vyhnout tomu, aby vám nechal viděno na zprávu. Když přijde zpráva, přečte si jen první část notifikace, ale neotevře ji,“ vysvětlil bývalý pilot Mercedesu.

Ten však jedním dechem dodal, že takové jsou jeho zkušenosti a toto nemusí být současná situace George Russella, jehož šéf, mimochodem, pokaždé říká, že se ke svým jezdcům chová transparentně. „Neříkám, že je tomu tak i teď, ale pamatuji si z dob, kdy jsem tam byl, že tohle byl jeho styl – prostě se vypařit, neodpovědět, být nedostupný. Je to hrozný pocit, protože si jen říkáte: ‚No tak!‘ Nemáte však šanci. Nedá se s tím nic dělat. Musíte najít způsob, jak se mu připlést do cesty,“ konstatoval Rosberg.

Související zprávy

Diskuze