logo F1zpravy.czF1online.sk

Antonelliho podporoval i Hamilton: Nedokážu si představit, jaké to je

Lewis Hamilton a Kimi Antonelli
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 12:58

Odkousl si Toto Wolff s angažováním Kimiho Antonelliho příliš velké sousto? Vstup italského mladíka do nováčkovské sezóny se nesl ve znamení nadějného optimismu a rodák z Bologně prokázal svůj talent i třetím místem v Kanadě, ale jeho nedávné chyby a srovnání s týmovým kolegou hovoří stále jednoznačněji. Cítit to i při pohledu na stále utrápenější Kimiho výraz.

Antonelli pokazil ve Spa hned dvě kvalifikace. Forma Mercedesu se možná zhoršila, ale k postupu do Q2 vám s tímto autem stačí i podprůměrný výkon. Kimi ho však v Belgii nepodal.

Nesmíme zapomínat, že stále mluvíme o osmnáctiletém chlapci, na kterého doléhá tíha největšího a nejbohatšího týmu, očekávání automobilky, veřejnosti i médií. To není malé břemeno pro kluka, který teprve nedávno maturoval a obdržel řidičský průkaz. Zcela zjevně to cítí i Lewis Hamilton, kterému ve Spa také nevyšly dvě kvalifikace. Po sobotě přišel osobně navštívit svého nástupce v Mercedesu.

„Přišel pozdravit tým a přehodili jsme pár slov,“ přiznal novinářům Antonelli. „Řekl mi, abych držel hlavu vztyčenou a že špatné víkendy jsou normální. Řekl mi, abych nepřestal věřit. Bylo to od něj moc hezké.“

Nejmladšího a druhého nejstaršího jezdce na roštu zachytily kamery v Belgii hned několikrát. Hamilton se setkal s Antonellim v parc fermé po jejich sobotním vypadnutí v Q1 a Kimi přijel za svým předchůdcem v Mercedesu před startem nedělního závodu, když mu podržel nad hlavou deštník.

Je docela evidentní, že oba mají spolu přátelský vztah, možná by se dalo říci, že Lewis je pro Kimiho něco jako starší bratr. Takové chvíle nemohou mladému závodníkovi uškodit, zejména v takto náročné fázi sezóny.

„Nedokážu si představit, jaké to je, když v 18 letech čelíte něčemu takovému. Předvedl se fantasticky, ale být hozen do tak hluboké vody v 18 letech? Když tu začínal, neměl ani řidičák,“ říká nechápavě Hamilton.

„Myslím si, že to je velké břemeno. Odvádí však fantastickou práci a má kolem sebe skvělou partu lidí. Podle mě to musí brát s nadhledem, co podle mě i dělá. Má po svém boku i Bona (inženýra Petra Bonningtona, pozn. red.) a v tomto směru si nemůže přát nikoho lepšího,“ dodal Hamilton.

Pro Antonelliho je to nesmírně obtížné. Role nováčka není jednoduchá ani v týmu ze středu nebo z konce startovního pole. On však má na bedrech očekávání jedné z největších značek na světě. Kimi toto břemeno v Belgii neunesl, ale navzdory frustrujícím výsledkům a očividně smutnému výrazu se snažil hledat i pozitiva.

„Těch pár kol v čistém vzduchu jsem si rozhodně velmi užil. Být zaseknutý v provozu je dost frustrující, protože nemůžete využít vaše skutečné tempo. Když jsem zůstal viset za soupeřem, najednou jsem byl o dvě sekundy na kolo pomalejší,“ říká Antonelli.

„Bylo to složité, ale v první řadě jsem neměl startovat tak daleko vzadu. Musím zapracovat na mých kvalifikacích a nabrat sebedůvěru, abych se dostal výše na startovním roštu. Když jsem v závodě startoval vpředu, byl to pokaždé zcela odlišný příběh,“ dodal italský závodník.

Související zprávy

Diskuze