Wolff je odhodlán chránit Antonelliho za každou cenu: Tlak může narušit jeho vývoj

Na osmnáctiletého kluka se Andrea Kimi Antonelli ocitl v opravdu náročné situaci. Italský mladík naskočil do Formule 1 v kokpitu jednoho z největších a nejúspěšnějších týmů, navíc jako nástupce nejúspěšnějšího pilota všech dob. Nezanedbatelný je také tlak ze strany italské veřejnosti, která dlouho čeká na úspěšného zástupce v F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff skutečně nedopřál svému mladíkovi čas ani prostor pro zorientování se v nejvyšší motoristické třídě. Dal mu však obrovský prostor na testování s různými staršími monoposty stáje z Brackley. Antonelli najel s Mercedesem stovky a stovky hodin, ale neoddělitelnou součástí výzvy ve Formuli 1 jsou i záře reflektorů a pozornost.
Hodnocení první poloviny sezóny v Kimiho podání je poměrně rozporuplné. Záblesky skvělé rychlosti střídaly chyby a technické problémy. Rodák z Bologni se zároveň nechtěně ocitl ve víru spekulací, které obklopují Maxe Verstappena a George Russella. To pro osmnáctiletého mladíka není malé sousto.
„Itálie už dlouho nemá jezdce v autě, které by bylo schopno vyhrávat závody nebo šampionáty,“ řekl novinářům Toto Wolff. „Vládne obrovské nadšení a média přinášejí titulky, že Kimi je legenda, což nepomáhá. Země je nadšená, ale je velmi nebezpečné dělat z osmnáctiletého kluka legendu po prvním pódiu.“
„Musíme ho stále více chránit před všemi, kteří od něj něco očekávají. Začíná to zdánlivě nevinnými žádostmi o selfie od množství fanoušků, což je skvělé. Najde se však i mnoho lidí, kteří se nějakým způsobem podíleli na jeho kariéře, ale teď chtějí něco zpět,“ konstatoval Wolff.
Něco takového může být pro mladého kluka skutečně destruktivní, ale je tu také otázka, zda mohl udělat něco jinak i šéf Mercedesu. Ne náhodou dostávají mladíci alespoň jeden rok v týmech středu pole. Ne že by se Antonelli ukázal být nepřipravený na Mercedes po jezdecké stránce, jsou to právě povinnosti mimo kokpit závodního vozu, na které vás juniorské kategorie nedokáží připravit.
„Když na osmnáctiletého kluka vyvíjíte tlak ze všech stran, podle mě tím můžete narušit jeho vývoj. Jako jezdec, týmový kolega George Russella a pilot monopostu Mercedesu, který dokáže vyhrát závody, čelíte více než dostatečnému tlaku,“ připomíná Wolff.
„Pokud na něj všechno kolem začne vyvíjet tlak, tak ho musíme chránit. Přesně o to se snažíme,“ dodal šéf Mercedesu.