logo F1zpravy.czF1online.sk

Russella frustruje zhoršující se forma Mercedesu: Dnešní podmínky nám měly vyhovovat

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 21:04

Výkony Mercedesu jsou přinejlepším průměrné. I když má Red Bull na trati v podstatě jen jedno auto, tento víkend získal o deset bodů víc než Mercedes. Podle George Russella je situace vážná a nedokáže si vysvětlit, co se stalo s formou monopostu W15 v posledním období.

Mercedes vybojoval loni v Belgii double a i když George Russell následně o vítězství přišel pro porušení technických pravidel, tato trať a chladné podmínky tento víkend měly jeho autu dokonale vyhovovat. Nestalo se. Forma kdysi nepřemožitelného týmu se propadá a v posledních třech velkých cenách získal jen 21 bodů. Podle Russella tým potřebuje odpovědi a potřebuje je rychle.

„Bylo to dost velké zklamání, protože chladné podmínky nám zvyknou vyhovovat a v tomto směru jsme si nemohli přát lepší počasí. V posledním období nám však chybí tempo. Všichni si musíme sednout a tento týden máme velké setkání se všemi designéry a inženýry,“ řekl po skončení závodu Russell.

„Potřebujeme pochopit, jaká rozhodnutí jsme přijali v posledních týdnech a měsících, a proč jsme se propadli. Doufám, že v Maďarsku přijde zlepšení,“ dodal George.

Trápení Mercedesu se projevuje také při pohledu na výkony Kimiho Antonelliho, který má za sebou příšerný víkend. Po dvou zbabraných kvalifikacích se Mercedes nepokusil se svým mladíkem o dřívější přezutí na sliky, ale zato jako jeden z mála zastavil v boxech dvakrát, což nemohlo pomoci, ale jak by řekl klasik, alespoň to zkusili. Russell si ovšem nemyslí, že Kimi by podával horší výkony než v úvodu sezóny.

„Faktem je, že jeho výkony nejsou ani horší, ani lepší než na začátku sezóny. Jde o to, že jako tým jsme se propadli. V sobotu vypadl v Q1, ale ztratil na mě jen tři desetiny vteřiny, zatímco v Kanadě ztratil půl vteřiny a stačilo to na čtvrté místo, zatímco já jsem byl na pole position,“ říká Russell.

„Tempo monopostu má velký vliv na to, jak jsou vnímány výkony jezdců. Je to frustrující pro něj, je to frustrující pro mě, je to frustrující pro všechny, ale jsme v tom společně jako tým a musíme zjistit, jak to napravit,“ dodal.

Ten na závěr dostal rychlou otázku, zda se před Maďarskem dočkáme nějakých novinek ohledně prodloužení smlouvy, na což velmi rychle a stručně odpověděl: „Ne.“

V kvalifikaci mi chybí sebedůvěra, přiznává Antonelli

Spolu s Mercedesem se prohlubuje také trápení Kimiho Antonelliho. Italský mladík zabodoval jen jednou z posledních sedmi velkých cen. Bylo to v Kanadě, kde skončil třetí. Tento den se však zdá jako dávno zapomenutá historie a realita je taková, že Kimi má aktuálně v celkovém hodnocení náskok jen devět bodů na Alexe Albona.

Antonelli zažil další obrovské zklamání v Belgii, kde pokazil obě kvalifikace, nezískal ani bod a nedělní závod zakončil na šestnáctém místě. „V posledním období jsme se určitě trápili o něco více, ale i já jsem se trápil při hledání sebedůvěry v kokpitu,“ řekl po neděli italský závodník.

„Pokud mám být upřímný, dnes jsem v tomto směru udělal krok vpřed a větší zadní křídlo mi pomohlo. Hlavně v čistém vzduchu jsem dokázal z auta dostat lepší rychlost. Určitě jsem se hodně naučil a teď potřebujeme zlepšit kvalifikace, protože podle mě jsme v posledním období měli silné závodní tempo, ale když startujete vzadu, nedokážete využít vaše tempo,“ vysvětlil Antonelli.

Ten nijak neskrýval, že důvodem nedávných selhání není jen monopost. Otevřeně přiznal, že hlavně v kvalifikaci mu chybí sebedůvěra a při takto vyrovnaném startovním poli znamená vypadnutí v Q1 v podstatě rozsudek smrti do nedělního závodu.

„Nerad obviňuji ostatní, dokud nezanalyzuji vlastní výkon. Někdy se stanou věci, které jsou mimo moji kontrolu, ale nejednou to bylo i ve mně. Kvalifikace z mé strany nebyly dobré, protože s prázdnou nádrží má monopost velký potenciál a nedokázal jsem ho využít. Z velké části za to může nedostatek sebedůvěry. Dnešek byl však v tomto směru krok vpřed,“ řekl Antonelli.

Související zprávy

Diskuze