Antonelli skončil bez difuzoru: Všechno se teď kazí

Velká cena Velké Británie se pro Kimiho Antonelliho skončila v podstatě už po osmnácti kolech, když do něj zezadu vrazil Isack Hadjar. Mercedes zpočátku náraz ustál, ale jak prozradil italský závodník, ztratil i obrovské množství přítlaku. S takovou ztrátou nemělo smysl pokračovat.
Hustý déšť přinutil ředitelství závodu povolat na trať bezpečnostní vozidlo. Po pár kolech jsme se dočkali restartu navzdory tomu, že více jezdců ve vysílačkách upozorňovalo na nebezpečné podmínky. Problémem nebyla až tak voda na trati, jako vodní tříšť, přes kterou piloti vůbec nic neviděli.
Nejhorší scénář se naplnil v zatáčce Copse, v níž Isack Hadjar v hloubce pole absolutně nic neviděl. Když se před ním objevila červená světla monopostu Kimiho Antonelliho, neměl šanci zareagovat a zabrzdit včas. Monopost Racing Bulls skončil v bariéře, zatímco Antonelli tvrdý náraz ustál, ale přišel o celou pravou část difuzoru.
I can't believe Kimi Antonelli held on despite Isack Hadjar blindly rear-ending him in the spray.#F1 | #BritishGP pic.twitter.com/XKlH0ExVbd
— Ryan Erik King (@RyanErikKing) July 6, 2025
„Vypadá to tak, že teď se všechno jen kazí. Těžko se hledají pozitiva,“ zhodnotil Kimi Antonelli, který se v boxech objevil už ve druhém kole. „V prvním kole jsme zariskovali, což nevyšlo, protože když jsem zastavil, začala se fáze VSC a já jsem si nemohl zahřát pneumatiky. Jel jsem tedy zpět na intermediálky.“
Mercedes nasadil svému jezdci tvrdou směs, což můžeme s odstupem času označit za jasnou strategickou chybu. Zahřívat tvrdé pneumatiky na trati s úplně mokrým třetím sektorem je sisyfovská práce. O pár kol však na tom vůbec nezáleželo.
„Viditelnost byla extrémně slabá. Nevím proč, ale cítil jsem, že to přijde,“ popisuje moment nárazu. „V té chvíli jsem měl štěstí, že jsem to udržel na trati, protože to byl obrovský náraz. Je škoda, že jsme skončili s další nulou na kontě.“
Pohled na chybějící difuzor nevěštil nic dobrého. „Ztratil jsem nějakých 100 bodů přítlaku, protože mi chyběl celý difuzor. Udržet auto na trati bylo extrémně těžké,“ vysvětluje Antonelli. Při těchto slovech si můžeme připomenout přepočet Ferrari z Kanady, kde Lewis Hamilton srazil sviště a ztratil 20 bodů přítlaku, což byl podle Ferrari ekvivalent 0,5 sekundy na kolo. Hrubý odhad tedy tvrdí, že Mercedes bez difuzoru by ztrácel 2,5 sekundy na suché trati.
„Nemohu z toho nikoho vinit. Když mi řekli, že přijde restart, nebyl jsem o tom zcela přesvědčený, protože i v nízkých rychlostech byla viditelnost velmi slabá. Při vyšších rychlostech to bylo ještě horší. Isack byl jen pasažérem,“ dokázal se vžít do kůže svého soupeře. „Já jsem brzdil o trochu dříve, protože nebylo možné vidět zatáčku, nu a Isack mě neviděl.“